دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 8674
تاریخ انتشار: 22 آذر 1392 23:59
اعدام جانگ سونگ تائک 67 ساله مهم ترین اتفاق سیاسی 2 سال گذشته کره شمالی و پس از روی کار آمدن کیم جونگ اون رهبر 29 ساله کره شمالی در دسامبر 2011 است.

جانگ سونگ تائک شوهر عمه رهبر کره شمالی اعدام شد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از رویترز خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه) با انتشار خبر اعدام تائک اعلام کرد که وی در یک دادگاه نظامی و به اتهام خیانت به کشور و تلاش برای براندازی حکومت مجرم شناخته و به اعدام محکوم شده است.

هنوز جزییاتی از اتهام این مقام سابق کره شمالی که گفته می شد نفوذ گسترده ای در ساختار هرم قدرت در کره شمالی دارد، اعلام نشده است.

وی هفته گذشته از تمامی سمت های سیاسی و نظامی خود خلع شد و اعلام شد از حزب کمونیست کارگری کره شمالی اخراج شده است.
عکس منتشره از دادگاه تائک در خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی

 




اعدام جانگ سونگ تائک 67 ساله مهم ترین اتفاق سیاسی 2 سال گذشته کره شمالی و پس از روی کار آمدن کیم جونگ اون رهبر 29 ساله کره شمالی در دسامبر 2011 است.

در آن زمان گفته می شد عمه و شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی نقش مهمی در به قدرت رسیدن کیم جونگ اون که کوچک ترین فرزند کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی است، داشته است.

دولت آمریکا و کره جنوبی به این اعدام واکنش نشان داده اند . دولت آمریکا اعلام کرده است در صورت صحت این خبر، این اقدام یکی دیگر از وحشی گری های دولت کره شمالی است.

رییس جمهور کره جنوبی نیز در واکنش به این اعدام اعلام کرده است دولت کره شمالی تلاش دارد با سیاست ارعاب موقعیت رهبر جدید و جوان این کشور را تثبیت کند. پارک گئون های رییس جمهور کره جنوبی این اعدام را در ایجاد بی ثباتی بیشتر در روابط دو کره موثر دانسته است.

دولت کره شمالی هفته گذشته با صدور اعلامیه ای رسمی خبر از برکناری تائک در نشست شورای مرکزی حزب حاکم کمونیست کارگری کره شمالی را داده بود. در این اعلامیه تصریح شده بود تائک فردی فاسد بوده که در ظاهر به رهبر کره ابراز ارادت می کرده است اما در باطن سودای خیانت و ایجاد تفرقه در کشور را دنبال می کرده است.

جانگ سونگ تائک در سال 1972 با خواهر کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر بود که در سال 2006 در پاریس دست به خود کشی زد. وی برای تحصیل به فرانسه رفته بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر