جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 86715
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1402 14:29
رئیس اتاق تهران از تشکیل میز خدمت گمرک در اتاق بازرگانی تهران خبر داد.
درحاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق تهران،  محمود نجفی عرب رئیس این اتاق در گفتگو با «اکوایران» با اشاره به اینکه جلسه اتاق با رئیس کل گمرک خوب بود گفت:  پاسخ های آقای رضوانی‌فر از دید ما قابل قبول بود. البته یکسری مباحث ماند که خودشان رسیدگی کنند و در نهایت به ما منتقل کند.

او افزود: رضوانی فر از بنگاه آمده است و کار بنگاهی کرده است؛ یعنی بخش خصوصی و بخش عمومی بوده است. او خودش با خیلی از مشکلاتی که ما با گمرک مواجه هستیم؛ آشناست و برهمین اساس در جهت روان‌سازی در گمرک حرکت کرده و می‌خواهد حرکت کند.

نجفی عرب  ادامه داد: ما امروز قرار بود یک تفاهم نامه را با گمرک امضا کنیم که به دلیلی امروز این اتفاق نیفتاد و  موکول شد به آینده نزدیک . در این توافقنامه مقرر شده که میز خدمت گمرک در اتاق تهران در روزهای مشخصی  برپا شود تا مشکلات فعالان اقتصادی استان تهران در حوزه گمرک سریع تر رفع شود. درضمن قصد داریم یک «گمرک نمونه» با همکاری هم طراحی کنیم و همه امور را اصلاح کنیم و در نهایت آن «گمرک نمونه» را به سایر گمرکات تسریع دهیم.

او ادامه داد: در این تفاهم نامه کارهایی که اتاق می‌تواند برای گمرک انجام دهد و متقابلا گمرک برای اتاق انجام دهد  در راستای ورود و خروج هر چه سریعتر کالا و جلوگیری کند از اتلاف زمان رقم خواهد خورد.

نجفی عرب همچنین گفت: اطلاعات و داده‌های  غیر محرمانه مورد نظر  ما  را گمرک به ما می‌دهد و ما آنها را بزودی منتشر خواهیم کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر