شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 86666
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1402 22:57
دستمزد نیمار ۳۱ ساله در عربستان بابت هر ثانیه تقریبا ۲۱۲ هزار تومان است

رقم قرارداد نیمار با الهلال چقدر است؟

رقم قرارداد نیمار با الهلال طی دو فصل حضور به‌شکل ناخالص به ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد. یعنی سعودی‌ها بابت راضی کردن ستاره ۳۱ ساله برزیلی حاضر شدند سالی ۱۵۰ میلیون یورو بپردازند که به‌پول خودمان معادل هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است و اضافه شدن یکسری آپشن‌ها رقم قرارداد نیمار با الهلال را در پایان سال دوم به ۴۰۰ میلیون دلار ارتقا می‌دهد.
قرارداد نیمار با الهلال دو ساله است و ستاره سابق بارسلونا و پاریسن‌ژرمن در عربستان در ازای آن حداقل ۳۰۰ میلیون دلار به‌جیب می‌زند. با این اوصاف قرارداد خالص نیمار با الهلال سالی ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارد که با اضافه‌شدن یکسری آپشن‌ها دستمزد نیمار تا حدود ۳۰ درصد بالا می‌رود. درحال حاضر نرخ دلار آزاد به‌شکل تقریبی و گردشدن به‌سمت پایین به ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و به‌معنی این است که قرارداد نیمار به‌پول خودمان و بدون احتساب آپشن‌ها معادل هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده و قرارداد نیمار با الهلال در بازار طلا ایران معادل ۲۶۲ هزار و ۳۶۵ سکه تمام‌بهار آزادی است.

قرارداد نیمار با الهلال با ۴۸۸ هزار و ۹۷۷ قطعه نیم‌سکه بهار آزادی برابری می‌کند و می‌شود با این ۳۰۰ میلیون دلار حدود ۷۳۷ هزار قطعه ربع‌سکه بهار آزادی یا یک میلیون و ۲۲۵ هزار قطعه سکه گرمی خرید. طلافروش‌ها نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار را در حال حاضر معادل دو میلیون و ۲۹۳ هزار تومان اعلام می‌کنند و باید ارزش قرارداد نیمار با الهلال را مساوی با سه میلیون و ۱۹۳ هزار گرم طلا ۱۸ عیار بدانیم.

آپشن‌های میلیونی در انتظار نیمار
قرداد نیمار با الهلال شامل آپشن‌های خاص و منحصر به‌فردی می‌شود که چند سطر دیگر مفصل آن را بررسی می‌کنیم، اما این وسط پاداش ۱.۷ میلیون یورویی نیمار در الهلال تقریبا از همین حالا تضمین‌شده است و تا الان به‌خاطر همان یکباری که نیمار زیر پست اینستاگرامش از عربستان سعودی اسم برده، ۵۰۰ هزار یورو دیگر صاحب شده است.

قرارداد نیمار با الهلال به‌شکلی است که سعودی‌ها برای راضی کردن او حاضر شدند بابت هر برد ۸۰ هزار یورو پاداش بدهند. سال گذشته شاهد بدترین عملکرد الهلال در پنج فصل قبلی بودیم و این تیم از ۳۰ بازی صاحب ۱۷ برد شده است. از ۲۰۱۸ به بعد هم الهلال حداقل هر سال ۱۷ بازی را برده و مثلا در سالی مثل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ با کسب ۲۲ برد عنوان قهرمانی سوپر لیگ عربستان را مال خود کرده. یعنی نیمار حداقل ۱.۷ میلیون یورو دیگر صاحب می‌شود و آنطرف بابت تبلیغ عربستان در اینستاگرام به‌ازای هر پست ۵۰۰ هزار یورو دیگر دریافت می‌کند.

دستمزد نیمار در الهلال چگونه محاسبه می‌شود؟
قرارداد نیمار با الهلال سالی تقریبا ۱۳۰ میلیون یورو است و دستمزد ماهانه او در ریاض به‌حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو می‌رسد. طبق محاسبات اسکای‌اسپورت ستاره سابق پی‌اس‌جی هر روز ۳۵۴ هزار یورو و هر ساعت ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو دریافت می‌کند و عربستانی‌ها به‌ازای هر دقیقه و ثانیه به‌ترتیب ۲۴۶ و چهار یورو به نیمار حقوق می‌دهند.

قرارداد نیمار با الهلال به‌پول ایران چقدر است؟حضور پنج کارگر تمام‌وقت، دو نظافتچی و یک کمک‌سرآشپز بخشی از مفاد قرارداد نیمار با الهلال است

قرارداد نیمار با الهلال جوری تنطیم شده که در مدتی که همین چند سطر را خواندید، احتمالا ۷۶ یورو به‌حساب فوق ستاره برزیلی واریز می‌شود و اگر بخواهیم به‌پول خودمان محاسبه کنیم، به‌ازای هر ثانیه معادل ۲۱۲ هزار تومان است. نیمار به‌خاطر عقد قرارداد با الهلال دقیقه‌ای ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار تومان دریافت می‌کند و رقم قرارداد نیمار با الهلال به‌ازای هر ساعت به مرز ۷۸۰ میلیون تومان می‌رسد و این عدد بابت هر روز حدود ۱۸.۵ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

ارزش قرارداد نیمار با الهلال
رقم قرارداد نیمار با الهلال با ارزش قصر لوکس بن‌سلمان در فرانسه برابری می‌کند. نیویورک‌تایمز قصر مجلل بن‌سلمان در پاریس را گرانقیمت‌ترین خانه دنیا معرفی کرده و ادعا می‌کند خانه‌ای که به‌وسعت ۵۷ هکتار در سال ۲۰۱۵ بنا شده، ۳۰۰ میلیون دلار یعنی معادل قرارداد دو ساله نیمار با الهلال ارزش دارد. استخر سرپوشیده بزرگ، سینمای اختصاصی، آکواریوم بزرگ و زمین اسکواش بخشی از عمارت ۳۰۰ میلیون دلاری بن‌سلمان در فرانسه است.

دستمزد نیمار در الهلال گفتیم که به‌حدود ۱۵۰ میلیون دلار در سال می‌رسد و این عدد، بودجه مورد نیاز برای تجهیز دانشگاه تهران عنوان شده است. آنطور که رئیس دانشگاه تهران می‌گوید قرار بوده با این پول اقدامات لازم برای ساخت آزمایشگاه مرکزی و تجهیز و نوسازی سایر آزمایشگاه‌ها انجام شود. ۱۵۰ میلیون دلاری که دستمزد سالانه نیمار در الهلال است، معادل همان پول معروفی است که پارسال صندوق تثبیت بورس برای ماه‌ها منتظر دریافتش از صندوق توسعه بود. از طرفی در سال ۹۷ هم بدهی بانک مرکزی به صندوق توسعه چیزی نزدیک ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد.

آپشن‌های قرارداد نیمار با الهلال
آپشن‌های قرارداد نیمار با الهلال شامل چندتا خودرو لوکس می‌شود. براساس اطلاعاتی که از قرارداد نیمار با الهلال فاش شده، ستاره برزیلی به‌جز بنتلی کانتیننتال، استون مارتین و لامبورگینی هوراکانی که فهرست کرده، چهارتا مرسدس G واگن و یک ون مرسدس بنز هم به‌فهرست خودرو‌های درخواستی اضافه کرده و درخواست حضور راننده ۲۴ ساعته در تمام روز‌های سال از مدیران باشگاه داشته است. گفته می‌شود همین چندتا خودرو لوکسی که نیمار درخواست کرده، حدود نیم‌میلیون پوند دیگر خرج روی دست عربستانی‌ها می‌گذارد.

قرارداد نیمار با الهلال به‌خاطر آپشن‌های خاصی که دارد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در یخچال خانه نیمار باید همیشه آبمیوه آکای موجود باشد. یکی دیگر از شرط‌های نیمار برای اینکه حاضر به عقد قرارداد با سعودی‌های شود، حضور پنج کارگر تمام‌وقت در خانه است. نیمار با یک سرآشپز برزیلی به ریاض رفته، اما براساس قرارداد نیمار با الهلال همیشه خدا باید یک کمک‌آشپز عربستانی کنار سرآشپز نیمار حضور داشته باشد و علاوه‌بر آن‌ها دونفر نظافتچی هم باید همیشه آماده خدمت‌رسانی در ملک نیمار باشند.

قرارداد نیمار با الهلال به‌جز دستمزد خود بازیکن ۳۱ ساله، برای سعودی‌ها ۹۰ میلیون یورو دیگر آب می‌خورد. چون باشگاه پاریسی بابت این انتقال ۹۰ میلیون یورو از مدیران الهلال دریافت می‌کند و اضافه‌شدن یک‌سری آپشن‌ها دستمزد نیمار در عربستان را بعد دو سال تا ۴۰۰ میلیون دلار ارتقا می‌دهد. بدنیست بدانید قرارداد نیمار با الهلال آن‌ها را به‌گران‌ترین تیم تاریخ آسیا تبدیل می‌کند. چون تا امروز هیچکدام از تیم‌های آسیایی بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارزش نداشتند و حالا دومین تیم ارزشمند آسیا یعنی النصر که کریستیانو رونالدو، سادیه مانه و دوجین فوق‌ستاره دیگر را دراختیار دارد حدود ۲۵ درصد کمتر از الهلال می‌ارزد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر