يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86633
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1402 13:28
گمرک ایران قوانین و مقررات برای تردد در ایام اربعین را اعلام کرد. براساس این بخشنامه ورود 109 قلم دارو به این کشور ممنوع است.
 25 مرداد سال جاری گمرک ایران در بخشنامه ای گمرک ایران قوانین و مقررات مربوط به تردد در ایام اربعین را اعلام کرد.

براساس این بخشنامه میزان داروی مجاز همراه مسافر، قرص و کپسول 3 بسته، آمپول و یال 10 عدد، شربت و سوپانسیون 5 عدد، کرم، پماد و ژل 5 عدد، قطره 5 عدد، اسپری تنفسی 3 عدد است. 

طبق این بخشنامه  ورود 109 قلم دارو به این کشور ممنوع است که عمده آنها نیز داروهای حاوی ترکیبات مخدر است. پیش‌تر ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بود: همراه داشتن قرص‌های استامینوفن کدئین‌دار، دیازپام، فلورازپام، ترامادول، متادون و بوپرنورفین(b۲)، و همچنین داروهای بیماری صرع و سرطان که به نوعی از مواد مخدر تشکیل شده براساس قوانین داخلی کشور عراق جرم محسوب می‌شود.

در این بخشنامه تاکید شده است، صادرات دارو و یا تجهیزات پزشکی صرفا پس از کسب مجوز وزارت بهداشت با نام ستاد عتبات عالیات و یا هلال احمر مجاز است. 

در ایام اربعین حمل سوخت نیز صرفا با مجوز وزارت نفت و با نام ستاد عتبات عالیات مقدور است. 

 معافیت 18 کالا از عوارض صادراتی
براساس این بخشنامه 18 کالای اساسی که پیش‌تر سازمان توسعه تجارت ایران مجوز صادرات آنها را صادر کرده بود نیز  مشمول پرداخت عوارض صادراتی موضوع بند «و» تبصره «8» قانون بودجه سال 1402 نیستند. 

ورود و خروج از مرزهای جایگزین
طبق اعلام گمرک ایران، باتوجه به شلوغی در مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی و ظرفیت محدود گمرکات عراق برای پذیرش کامیون حامل کالاهای تجاری؛ تجار  می‌توانند با هماهنگی  قبلی با گمرک، کالاهای خود را از مسیرهای باشماق، شوشمی، شیخ صله، پرویزخان، سومار و مرز د ریایی خرمشهر صادر کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر