يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86593
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1402 08:29
کسانی که از ایران مهاجرت می‌کنند، نخبه نیستند/لمپن‌هایی هستند که پناهندگی سیاسی می‌گیرند

توهین روزنامه جوان به مهاجران ایرانی:

روزنامه جوان به نقل از یک کارشناس نوشت: اغلب مهاجران ایرانی در خارج از کشور جزو نخبگان نیستند و بخشی از آن‌ها لمپن‌هایی هستند که از طریق پناهندگی سیاسی و حقه بازی توانسته‌اند آن طرف بروند در خلافکاری هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند.
روزنامه جوان در گفت وگو با یک عضو هیات علمی اظهارات عجیبی درباره ایرانیانی که به کشور‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند منتشر کرده است.

این روزنامه به نقل از محسن ردادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه نوشت: کسانی که مهاجرت می‌کنند، افراد نخبه‌ای نیستند. اتفاقاً اغلب کسانی مهاجرت می‌کنند افراد معمولی هستند.

این تصور که هر کسی می‌رود نخبه است، واقعیت ندارد و حداقل من دانشگاهی دارم می‌بینم اساتیدی که مهاجرت می‌کنند، جزو اساتید متوسط به پایین هستند و اساتید درجه یکی که در جامعه جایگاه دارند، حضور دارند.

بین پزشکان نیز همینطور است و پزشکان درجه یک هر چند ممکن است به خارج از کشور برای کار یا تحقیق رفت وآمد داشته‌باشند، ولی اتفاقاً در ایران هستند و مهاجرت‌های دائمی ندارند.

عده‌ای از غیردرجه یک‌ها هستند که به دلیل تب مهاجرت تصور می‌کنند منی که اینجا مانده ام دارم تلف می‌شوم و اگر بروم آنجا برای من فرش قرمز می‌اندازند.

اغلب کسانی که می‌روند آن طرف افراد معمولی هستند که می‌گویند حالا که اینجا هیچ چیزی نشدم، می‌روم آن طرف می‌ترکانم.
درست است که وضع ایران نیز خوب نیست، ولی ببینید آن طرف هم بهشت خدا نیست.

اغلب مهاجران ایرانی در خارج از کشور جزو نخبگان نیستند و بخشی از آن‌ها لمپن‌هایی هستند که از طریق پناهندگی سیاسی و حقه بازی توانسته‌اند آن طرف بروند در خلافکاری هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند.

منبع:روزنامه جوان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر