يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86532
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1402 20:31
گمرک: افزایش تعرفه واردات گوشی برای حمایت از تولید داخلی!

تولید بومی موبایل یا مونتاژ ؟!

رئیس کل گمرک می گوید: تعرفه واردات تلفن همراه بالاتر رفته تا از تولید داخلی تلفن همراه حمایت شود.
به گزارش راه امروز: محمد رضوانی فر، رئیس کل گمرک در نشست خبری امروز اظهار کرد: تا سه ماهه اول سال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن همراه وارد کشور شده است.

رضوانی فر در ادامه افزود: حقوق ورودی اقلامی که تولید داخلی دارند بالاتر پیش بینی شده است تا از تولید کنندگان داخلی تلفن همراه حمایت شود.

البته مدت‌هاست که زمزمه‌هایی از تولید موبایل‌های بومی به گوش می‌رسد. در همین راستا هیات وزیران سال گذشته آیین‌نامه‌ای برای حمایت از تولید گوشی هوشمند داخلی و صنعت میکروالکترونیک تصویب کرد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات هم در میانه خردادماه سال جاری گفته بود:«در لایحه برنامه هفتم توسعه توجه جدی به ارتباطات، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شده است و امسال بر اساس برنامه، یک میلیون گوشی اقتصادی زیر ۱۰۰دلار تولید می‌شود و در این زمینه با وزارت صمت در حال همکاری هستیم.» 

به گفته زارع‌پور،با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت صنعت برای تولید گوشی‌های داخلی، برنامه‌ای تدوین شده است و امسال چند بازیگر جدید به حوزه تولید گوشی‌های همراه داخل وارد می‌شوند و تولید گوشی همراه داخلی امسال جلوه دیگری پیدا خواهد کرد.

 فعالان بازار موبایل در این باره  می گویند: «این صحبت‌ها زمینه چینی برای اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان است، تولید موبایل بومی امکان‌پذیر نیست؛ چراکه تکنولوژی ساخت آن وجود ندارد و به‌طور معمول تجهیزات و قطعات واردشده در داخل کشور مونتاژ می‌شوند؛ در نهایت هم روی آنها برچسب تولید داخلی می‌زنند.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر