چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 86508
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1402 10:12
اولین باری که اسم رستوران «نامبر سیکس» مطرح شد، مربوط به همان روزهاست. پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که عنوان شد رستوران نامبر سیکس هم به دلیل رعایت‌نکردن حجاب اخطار پلمب دریافت کرده است. آن روز‌ها عنوان شده بود که این رستوران متعلق به یکی از وابستگان درجه یک کریم باقری است.
روزنامه شرق نوشت: کریم باقری، ستاره سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران که علاوه بر درخشش در عرصه باشگاهی، به‌ویژه در ترکیب پرسپولیس، آمار درخشانی هم در تیم ملی داشت، روز‌های عجیبی را سپری می‌کند. کریم که پس از خداحافظی از دنیای فوتبال به‌عنوان بازیکن، وارد چرخه مربیگری شده و سال‌هاست به‌عنوان دستیار ایرانی سرمربیان پرسپولیس، روی نیمکت این تیم می‌نشیند، در این فصل خانه‌نشین شده است.

قرارداد او با باشگاه پرسپولیس در انتهای فصل گذشته به پایان رسید؛ ولی مسئولان این باشگاه قدمی برای تمدید‌کردن آن برنداشتند. در واکنش به انتقادات صورت‌گرفته مبنی بر کنار گذاشته‌شدن باقری از پرسپولیس، مدیریت این باشگاه ابتدا عنوان کرد که باقری خسته است و نیاز دارد مدتی از دنیای فوتبال فاصله بگیرد. بعدتر هم عنوان شد که درخواست مالی او برای تمدید قرارداد زیاد است و باشگاه از پس هزینه‌های او برنمی‌آید. هر دو ادعا از سوی کریم باقری رد شد و گفت که هرگز مذاکره‌ای با مسئولان این باشگاه نداشته است.

البته با توجه به اتفاقاتی که پیش از حضور جواد نکونام روی نیمکت سرمربیگری استقلال رخ داد، می‌شد حدس زد که تداوم حضور کریم باقری در فوتبال بسته به دست‌کشیدن او از رفتار‌های سیاسی است. پیش از آنکه جواد نکونام بخواهد به‌عنوان سرمربی استقلال فعالیت کند، خبر رسید که او به دلیل فعالیت اینستاگرامی در زمان التهابات سال گذشته، ممنوع‌الکار است و باید مجوز بگیرد. بعد‌ها عنوان شد که نکونام تعدادی از پست‌هایش در اینستاگرام را پاک کرده و با ارائه توضیحاتی، توانسته مجوز کار را بگیرد. خبرگزاری فارس حتی از این گفت که او عذرخواهی کرده و با عفو رهبری توانسته روی نیمکت استقلال بنشیند.

چنین موضوعی درباره کریم باقری هم مطرح شده است؛ شایعه ممنوع‌الکاری او درست پس از اتمام فصل گذشته نقل محافل شد. اگرچه کریم باقری در روز‌های نخست تمایلی به صحبت‌کردن در این زمینه نداشت؛ ولی بعد‌ها در گفتگو با روزنامه همشهری عنوان کرد که عده‌ای موضوع ممنوع‌الکاری را برایش مطرح کرده و چیز‌هایی درباره پاک‌کردن یک‌سری پست‌های اینستاگرامی به او گفته‌اند. باقری البته به این مورد هم اشاره کرده بود که به طور رسمی درخواستی به او در این زمینه نرسیده است.

هرچه که بود، کریم از پرسپولیس دور ماند. در این مدت، بسیاری از بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس هم در فضای مجازی سعی کردند از کریم باقری حمایت کنند. آن‌ها با ابراز امیدواری برای اینکه بتوانند کریم باقری را دوباره روی نیمکت پرسپولیس ببینند، از این گفتند که انتظار می‌رود مشکلاتش به‌زودی رفع شود. برخلاف ادعای اولیه مسئولان باشگاه پرسپولیس که قرار است سیدجلال حسینی جای کریم باقری را در پرسپولیس بگیرد، یحیی گل‌محمدی، سرمربی این باشگاه درست پس از اولین بازی پرسپولیس در لیگ برتر به‌صراحت از این گفت که به کریم باقری نیاز دارد و امیدوار است او را به‌زودی کنار دستش روی نیمکت پرسپولیس ببیند.

این شایعات در حالی درباره باقری مطرح شد که چند روز گذشته، رسانه‌های ورزشی از حل‌وفصل‌شدن مشکل کریم باقری خبر داده و از این نوشته بودند که شماره ۶ سابق قرار است به‌زودی به پرسپولیس برگردد. ابراز امیدواری برای بازگشت کریم باقری به پرسپولیس به‌تنهایی فایده‌ای نداشته است. در روز‌های گذشته نه‌تن‌ها خبری از بازگشت این بازیکن قدیمی به باشگاه مورد علاقه‌اش نشده است؛ بلکه حالا خبر رسیده که رستوران منتسب به او هم پلمب شده است. 

این خبری بود که روز گذشته صفحه اینستاگرام «نامبر سیکس»، صفحه مربوط به کافه و رستوران کریم باقری، به طور رسمی منتشر کرد و خبر داد که این رستوران به دلیل رعایت‌نکردن حجاب تا اطلاع ثانوی پلمب شده است. رستوران نامبر سیکس در خیابان فرشته تهران است و مشتریان خاص خودش را دارد. اگرچه باقری تا زمان نگارش این مطلب، واکنشی نسبت به این موضوع نداشته؛ ولی پیش‌تر «تسنیم» از این گفته بود که این رستوران متعلق به یکی از بستگان درجه یک کریم باقری است.

به هر روی، کریم این روز‌ها نه‌تنها از فضای فوتبال کنار گذاشته شده؛ بلکه باید در پی رفع مشکلی باشد که برای رستورانش به وجود آمده است.

داستان پلمب رستوران و کافه‌های افراد مشهور چندان تازگی ندارد و به طور جدی از اواخر فروردین امسال شنیده می‌شود. هرچند که در این زمینه هم علی دایی، پیشتاز است. آذر سال گذشته بود که خبر رسید رستوران علی دایی و گالری جواهرات متعلق به همسر او پلمب شده است. آن زمان قوه قضائیه اعلام کرد که رستوران و جواهرفروشی علی دایی به دلیل همراهی با فراخوان اعتصابات از سوی پلیس اماکن پایتخت پلمب شده است.

البته جنس پلمب رستوران علی دایی با کریم باقری متفاوت است؛ ولی استارت این اتفاق را می‌توان از همان روز‌ها دنبال کرد. دایی بعد‌ها علاوه بر حل‌کردن مشکل ممنوع‌الخروجی‌اش دوباره توانست رستورانش را بازگشایی کند. حتی همین یکی، دو هفته قبل بود که انتشار ویدئویی از حضور افراد بلندپایه روسی در رستوران علی دایی خبرساز شده بود. 

موضوعی که جدیدا گریبان کریم باقری را گرفته، مربوط به مصوبه‌ای است که از ۲۶ فروردین شروع شده است. «تسنیم» قبلا در این زمینه نوشته بود که «در ادامه طرح جدید پلیس برای برخورد با کشف حجاب که از ۲۶ فروردین در سراسر کشور اجرا شده است، برخی از رستوران‌های متعلق به سلبریتی‌ها و مجتمع‌های بزرگ تجاری هم اخطار پلمب گرفته و برخی دیگر پلمب شدند».

اتفاقا اولین باری که اسم رستوران «نامبر سیکس» مطرح شد، مربوط به همان روزهاست. پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که عنوان شد رستوران نامبر سیکس هم به دلیل رعایت‌نکردن حجاب اخطار پلمب دریافت کرده است. آن روز‌ها عنوان شده بود که این رستوران متعلق به یکی از وابستگان درجه یک کریم باقری است. اسم رستوران کریم باقری در آن زمان به‌تنهایی مطرح نبود. بدون درنظرگرفتن اخطاریه‌ای که محل کسب‌و‌کار چهره‌های هنری دریافت کرده بودند، اسم دو چهره ورزشی دیگر، غیر از کریم باقری هم به میان آمد: علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی.

درباره رستوران منصوریان این‌طور در رسانه‌ها نوشته شده بود که «رستوران «باب‌البحر» مربوط به علیرضا منصوریان واقع در شهر تهران به علت کشف حجاب از سوی متصدیان، از سوی اداره اماکن تهران اولتیماتوم پلمب دریافت کرده است». 

بخش دیگری که اتفاقا بدون حاشیه نبود، انتشار اخبار پلمب رستوران امیر قلعه‌نویی بود؛ آن‌هم درست در روز‌هایی که تازه به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده بود. در گزارش مربوطه درباره قلعه‌نویی چنین آمده بود که «خبر‌های رسیده از پلیس امنیت عمومی حکایت از آن دارد که رستوران قلعه‌نوعی به نام «باکارالانژ» واقع در میدان ونک به علت کشف حجاب فروشندگان از طرف اداره اماکن تهران پلمب شده است. 

این رویه اداره اماکن که تبعیضی بین متخلفان قائل نیست، قابل تقدیر و حمایت آحاد شهروندان است»؛ ولی اندکی پس از انتشار این خبر وکیل قلعه‌نویی به آن واکنش نشان داد و گفت که «پس از تحقیقات، کاشف به عمل آمد که مالکیت و جواز کسب رستوان مذکور در حوالی میدان ونک متعلق به شخص دیگری بود و این موضوع قابلیت انتساب به آقای قلعه نویی را نداشته است». طبق گفته وکیل سرمربی کنونی تیم ملی ایران، برخلاف ادعای منبع این خبر، حتی مالکیت این رستوران هم متعلق به فرد دیگری است و ارتباطی با امیر قلعه‌نویی ندارد.

به هر روی، داستان پلمب به دلیل رعایت‌نکردن حجاب، اتفاقی است که چند ماه اخیر گریبان سلبریتی‌ها را گرفته و در جدیدترین موضوع هم کریم باقری را درگیر کرده است؛ هرچند که انتظار می‌رود این پلمب هم مثل نمونه‌های سابق، دائمی نباشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر