جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 86487
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1402 18:12
وي با اشاره به مخالفت هاي بانک مرکزي با تاسيس بانک اصناف گفت: بانک مرکزي با تاسيس هر بانک خصوصي جديدي مخالف است؛ اما تصور من اين است که اصناف بايد براي خود بانکي داشته باشند؛ چرا که بيشترين سود بانک در جهت گردش حساب جاري است که بانک ها سودي براي آن پرداخت نمي کنند.
محمدرضا فرجي تهراني، نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران در رابطه با تاسيس بانک اصناف گفت: موضوع تاسيس بانک اصناف مربوط به حدود ۱۰ سال پيش است که مسکوت مانده بود تا مدتي قبل که جلسه‌اي با حضور وزير کشور در اتاق اصناف تهران برگزار شد و اين موضوع را بيان کردم.

بانک مرکزي مخالف است!

وي با اشاره به مخالفت هاي بانک مرکزي در اين موضوع اظهار کرد: بانک مرکزي با تاسيس هر بانک خصوصي جديدي مخالف است؛ اما تصور من اين است که اصناف بايد براي خود بانکي داشته باشند؛ چرا که بيشترين سود بانک در جهت گردش حساب جاري است که بانک ها سودي براي آن پرداخت نمي کنند. اين در حالي است که بيشترين آن متعلق به اصناف است و بانک ها از اين سود استفاده مي کنند. 

فرجی با بیان اینکه بانک مرکزي اين اجازه را نمي دهد؛ ادامه داد: اما قرار بر اين شد که پيگيري ها از سوي اتاق اصناف تهران ادامه داشته باشداما در عين حال يک هزارم تسهيلات بانک ها نيز به اصناف تعلق نمي گيرد.

فرجي در ادامه اظهار داشت: تمام تلاش ما اين است که بانک اصناف تاسيس شود؛ چرا که حق اصناف در بانک ها تضييع مي شود. اين در حالي است که بيشترين سود و گردش مالي بانک ها مربوط به اصناف است. اميدواريم اين اتفاق هر چه زودتر براي کشور رخ دهد چرا که تنها منفعت اصناف در کار نيست.

هدف اصلي چيست؟

نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران در پايان با بيان هدف اصلي از تاسيس بانک اصناف افزود: بانک هاي دولتي هيچ تسهيلات ويژه اي براي اصناف ندارند و بانک هاي خصوصي نيز گاهي موجب دل نگراني صاحبان سرمايه مي شود. در نتيجه هدف اصلي از تاسيس بانک اصناف اين است که اصناف سهام دار بانک خود باشند. در نتيجه اينگونه صاحب امتياز بانک يک شخص نيست که موجب نگراني صاحبان سرمايه شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر