يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 86486
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1402 16:03
محمدرضا فرجي، نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران:

خطر صدور انفجاري مجوزها در درگاه ملي مجوزها

نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران با انتقاد از عملکرد درگاه ملي صدور مجوزهاي کسب و کار گفت: در يک هفته اخير صدور مجوزها با رشد انفجاري صورت گرفته در حالي که روند صدور مجوز بدون احراز و تطابق با آيين نامه هاي اتحاديه ها کاري اشتباه بوده و نبايد از اصناف توقع نظارت پسيني در اين باره داشت.
به گزارش راه امروز: محمدرضا فرجي، نايب رئيس دوم اتاق اصناف تهران با بيان اين که از طريق اتحاديه و اصناف سالانه حدود يک ميليون مجوز تمديد و صادر مي شده، افزود: بر اساس آخرين آمار ثبت شده در درختواره کسب وکار ظرف دوماه تعداد مجوزها از ۱۵ هزار به ۶۲۲ هزار مجوز رسيده و ۱۸۸ هزار درخواست نيز در دست بررسي است که احراز هويت آنها در برخي موارد به درستي صورت نگرفته است و از نظر من درگاه ملي مجوزها با اين شيوه دچار اشتباه استراتژيک شده است.

وي با هشدار جدي نسبت به عواقب تصميمات صورت گرفته در درگاه ملي صدور مجوزها گفت: براي يک مکان و کد پستي بيش از ۳۲ مجوز کسب و کار صادر شده که اميدواريم تمام اين کارها اقدامات سهوي باشد.

فرجي با بيان اين که بايد نگران سوء استفاده از اين مجوزها در محاکم قضايي، تجارت و ... بود؛ افزود: به رغم وجود باگ ها و مشکلات اساسي در سامانه صدور مجوزها، براي صدور مجوز ها هنوز براي اصناف تهران آپشني براي نظارت پيشيني در نظر گرفته نشده است و ادامه اين روند نمي تواند از لحاظ امنيتي و سياسي براي کشور و دولت جذاب باشد و به جاي آمار اشتغال بايد به فکر ايجاد اشتغال پايدار و موثر بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر