يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86401
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1402 17:38
سفیر سوییس در تهران در دیدار با سپرست سازمان توسعه تجارت از تلاش های این سازمان در جهت حل مشکلات شرکت های بین المللی حاضر در ایران تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت صبح امروز میزبان نادین الیویری لوزانو، سفیر سوییس در ایران و هیأت همراه بود.

این دیدار به درخواست سفیر سوییس و با موضوع بررسی مشکلات شرکت های سوییسی فعال در ایران و راهکارهای حل آن صورت گرفت.

نادین الیویری لوزانو، سفیر سوییس در تهران با مطرح کردن مشکلات شرکت های سوییسی در ایران از جمله شرکت نستله درخواست مساعدت سرپرست سازمان توسعه تجارت در خصوص حل این مشکلات را داشت و گفت:خوشحالم که سازمان توسعه تجارت تمام تلاش خود را برای رونق تجارت و کاهش مشکلات شرکت های بین المللی می کند.

وی با اشاره به فعالیت طولانی مدت شرکت های سوییسی در ایران از علاقه این شرکت ها برای ادامه فعالیت در ایران سخن گفت و افزود: شرکت های سوییسی می خواهند در ایران باقی بمانند و به مانند سالهای گذشته فعالیت خود را ادامه دهند.

در ادامه وی با مطرح کردن مشکل تخصیص ارز برای تولید شیرخشک و مشکل مالیاتی شرکت نستله به علت اختلاف حساب ها و اشتباهات سیستمی رخ داده توسط حسابرسی این شرکت، درخواست مساعدت برای حل این مشکلات را داشت.

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت نیز با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات شرکت ها انجام خواهد داد به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان توسعه تجارت در پرونده نستله اشاره کرد و گفت: مشکل سیستمی تخصیص ارز برای شیرخشک طی چند روز آینده حل می شود.

وی همچنین به مشکل مالیاتی نستله و تعهدات ارزی این شرکت اشاره کرد و گفت: این موضوع را در ستاد تسهیل پیگیری کردیم و اکنون گمرک می بایست مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی کند.

ضغمی با بیان اینکه در دیدار با رئیس گمرک اجرای مصوبه ستاد تسهیل را پیگیری خواهد کرد گفت: گمرک در این پرونده کار بسیار سختی دارد چرا که باید به بررسی و تصحیح اسناد 2 سال گذشته بپردازد.

در ادامه این دیدار سفیر سوییس ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست سازمان توسعه تجارت در جهت رفع موانع پیش روی فعالیت شرکت های بین المللی در ایران گفت: میدانیم که سازمان توسعه تجارت تمام تلاش خود را برای رونق تجارت انجام می دهد و نقش به سزایی در روزنه هایی که هم اکنون با وجود مشکلات برای شرکت ها ایجاد شده دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر