پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 86278
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1402 13:31
خودرو نسبت به سه هفته اخیر ثبات قیمتی را حفظ کرده اما به گفته فعالان بازار، نسبت به ۳ ماه قبل 30 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.
در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل بسر می‌برد و مشتری کمتر مراجعه می‌کند، البته این رکود در دو ماه اخیر آغاز شده و ادامه‌دار است.

قیمت برخی خودروها در بازار به شرح زیر است: 

 «پژو پارس حدود ۵۰۰ میلیون تومان»، «پژو پارس "تی‌یو۵"  ۶۱۵ میلیون تومان»، «تارا اتوماتیک ۷۷۰ میلیون تومان»، «تارا دنده‌ای ۶۶۵ میلیون تومان»، «رانا ۴۸۵ میلیون تومان»، «دنا اتوماتیک ۸۱۵ میلیون تومان»، «کوییک ۳۳۴ میلیون تومان»، «کوییک آر ۳۳۸ میلیون تومان»، «کوییک آر توماتیک حدود ۴۰۲ میلیون تومان»، «کوییک اس ۴۴۸ میلیون تومان»، «تیبا ۲ حدود ۳۴۰ میلیون تومان» و «تیبا صندوق‌دار ۳۳۰ میلیون تومان» 

همچنین قیمت خودروی «شاهین ۵۶۰ میلیون تومان»، «هایما اس ۷ پلاس یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان»، «هایما اس ۸ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان» اعلام شده است.

فعالان بازار خودرو می گویند: اگر واردات انجام و تعرفه‌ها مشخص شود، تاثیر خود را می‌گذارد، در ۳ سال گذشته که افزایش قیمت داشتیم بیشتر به خاطر محدودیت عرضه و نیاز بازار تامین نشد و خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شد. 

به گفته آنها، اگر قیمت ارز ثابت و نوسان بالا نباشد و عرضه چه از مسیر واردات و چه تولید داخل به اندازه‌ای باشد که نیاز بازار را تامین کند، دیگر شاهد تنش در بازار خودرو  نخواهیم بود. 

در این میان برخی از کارشناسان نیز معتقدند، اگر عرضه جوابگوی تقاضا باشد، حتی اگر نوسانات ارزی را شاهد باشیم، مردم دیگر خودرو را نمی‌خرند که به عنوان سرمایه حفظ کنند چون می‌دانند که به هرحال عرضه می‌شود، بنابراین باید نسبت به نیاز بازار تولید و یا واردات انجام شود تا بازار به تعادل برسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر