يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86276
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1402 13:13
سازمان دامپزشکی ایران از راهی شدن گوشت‌های برزیلی مانده در گمرک به کارخانه‌های سوسیس و کالباس خبر داد.
گوشت‌های برزیلی که بیش از یکسال در انبارهای گمرک مانده بود؛ طبق جدیدترین اعلام سازمان دامپزشکی کشور نه به سمت میادین شهرداری تهران بلکه به سمت کارخانه‌های سوسیس و کالباس حمل شده است.

گوشت‌های برزیلی که در انبارهای گمرک رسوب شده، سر از  میادین شهرداری تهران در آورده است؛ آن هم گوشت‌هایی که سلامت آنها زیر سوال است. اما حالا سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده، نه تنها این گوشت‌ها سالم هستند، بلکه به درخواست کارخانه‌های سوسیس و کالباس برای آنها ارسال شده است.

امین اسدی سخنگوی سازمان دامپزشکی درباره سرنوشت گوشت های برزیلی مانده در گمرک، گفت : این محموله شامل چهار کانتینر گوشت منجمد گوساله از مبدا کشور برزیل بود. با توجه به مشکلاتی که شرکت واردکننده به دلایل شرایط تحریم در تکمیل مدارک بازرگانی خود داشت، موفق نشده بود طی فرآیند قانونی و عرفی، داده‌های مورد نیاز کالا را به گمرک اظهار کند. فرآیند تکمیل این مدارک تا حدود سه ماه پیش طول کشید. این روند باعث شده بود که محموله گوشت شامل تاخیر یا دموراژ در گمرک شهید رجایی هرمزگان شود.

او ادامه داد: محموله گوشت 121 تن است و این گوشت سال گذشته وارد کشور می‌شود و سازمان دامپزشکی بر اساس وظیفه ذاتی که دارد نمونه برداری‌های آزمایشگاهی را انجام می‌دهد و بعد بررسی می‌شود و سلامتش تایید می‌شود و بعد مجدد به سردخانه برمی‌گردد تا آن شرکت کارهای تامین ارز را انجام بدهد که ترخیص کند.

اسدی تاکید کرد:  وقتی گوشت وارد کشور می‌شود ما روی کشتی آزمایش‌هایمان را انجام می‌دهیم  و وقتی تایید شد  وارد سردخانه می‌شود . قاعدتا گوشت‌های منجمد 18 الی 24 ماه می‌توانند ماندگاری لازم را داشته باشند. اگر شرایط ماندگاری کاملا استاندارد باشد و پروتکل‌ها رعایت شود سردخانه مورد تایید دامپزشکی و گمرک است که تایید شده ما هستند و گوشت‌ها آن جا انبار می‌شود.

او در مورد مدت رسوب گوشت های برزیلی در گمرک ایران گفت: این گوشت‌ها 18 ماه ماندگاری داشته، باز مجدداً ما آزمایش‌ها را انجام دادیم همان آزمایش‌هایی که در ابتدا آمده همکاران ما در استان هرمزگان انجام دادند و تایید سلامت گرفته و مجوز حمل گرفته است و به کارخانجات سوسیس و کالباس بر اساس سفارشات خودشان می رود و قابل استفاده است و سلامتش کاملاً تضمین می‌شود.

به نقل از صدا و سیما اسدی افزود: اگر  محموله‌ای نمونه‌برداری نشود ، محموله را ضبط می‌کنیم و معدوم سازی را انجام می‌دهیم.

ه در این مدت محموله‌ای معدوم شده است؛ پاسخ مثبت داد و گفت: قطعا در تمامی محصولات خام دامی و پروتئینی چه تولید داخل و چه وارداتی ما همه آزمایش‌ها را خودمان انجام می‌دهیم. بر اساس آن سرتیفیکیت و گواهی که خود سازمان دامپزشکی تعیین کرده آزمایشات انجام می شود و اگر آن آزمایشات درست بود اجازه ترخیص و استفاده را می دهیم اگرنه که ضبط می شود و معدوم سازی انجام می‌شود. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر