يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 86223
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1402 13:44
ترخیص ۱۱۳۳ خودروی چانگان فقط معطل دستور رئیس سازمان ملی استاندارد نبوده و هنوز ترخیص این خودروها به صورت کامل انجام نشده است.
تسنیم نوشت: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز گذشته با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک‌هزار و 133 خودروی وارداتی که بیش از 10 روز از اظهار آنها گذشته بود و به‌ علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک مانده بودند را صادر کرده است. اما گویا ترخیص این خودروها فقط معطل دستور رئیس سازمان ملی استاندارد نبوده و هنوز ترخیص این خودروها به صورت کامل انجام نشده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای ترخیص این خودروها نخست باید سازمان استاندارد تأیید صادر کند تا واردکننده بتواند عوارض گمرک و ترخیص و استاندارد و بازرسی را پرداخت کند.

علاوه بر این گویا با دستور روز گذشته رئیس سازمان استاندارد فقط تأیید لازم برای ترخیص 300 دستگاه خودرو صادر شده  و شرکت سایپا عوارض را برای 300 دستگاه خودرو پرداخت کرده است.

نکته دوم اینکه برای 600 دستگاه خودروی چانگان بعدی هنوز تأیید استاندارد صادر نشده تا براساس آن عوارض گمرکی پرداخت شود.  اگر این تأییده امروز صادر شود واریز هزینه‌های قانونی فردا انجام خواهد شد.

در مورد 200 دستگاه چانگان باقی مانده نیز چون مبلغ آنها بیش از 10 میلیون یورو است باید بانک مرکزی مجوز لازم را صادر کند.  تا مراحل بعدی تأیید استاندارد و پرداخت هزینه های قانونی گمرکی پرداخت شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر