سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 86195
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1402 22:24
مقایسه میان قیمت فروش کارخانه ارزانترین خودروهای خارجی با قیمت فروش کارخانه خودروهای پرفروش ایرانی نشان می دهد، عموم خودروهای پرفروش داخلی، هم قیمت و یا ارزانتر از ارزانترین خودروهای خارجی است.
به گزارش راه امروز: در مواجهه با مسئله قیمت گذاری یکی از سؤال های مهم، این است که خودروهای ایرانی به نسبت خودروهای خارجی گرانتر هستند یا ارزانتر؟ برای پاسخ به این سؤال در جدول زیر شده است تا مقایسه ای میان قیمت فروش کارخانه ارزانترین خودروهای خارجی با قیمت فروش کارخانه خودروهای پرفروش ایرانی انجام شود.

 برای آنکه این مقایسه دقیقتر صورت گیرد، هزینه های حاکمیتی از جمله عوارض شماره گذار ی و مالیات بر ارزش افزوده از قیمت فروش خودروهای داخلی و خارجی کسر شده است.





با توجه به جدول فوق قیمت فروش کارخانه عموم خودروهای پرفروش داخلی، هم قیمت و یا ارزانتر از ارزانترین خودروهای خارجی است و حتی خودروهای 20۶ تیپ 2 ،تیبا، تیبا 2 و ساینا با قیمتی کمتر از ارزان قیمت ترین خودروهای خارجی )سوزوکی _ماروتی آلتو)، توسط کارخانه فروخته می شود،  اما مسئله در کشور این است که بدلیل شیوه قیمتگذاری در دهه گذشته و تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای، قیمت های بازار با قیمت کارخانه فاصله قابل توجهی دارد. 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر