سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 86147
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1402 23:17
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حواشی ایجادشده برای رئیس اتاق ایران جای بسی تعجب است، گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی تمایل دارم در این فضا آرامش حاکم شود و نگاه ها به انتخابات اتاق باید اقتصادی باشد نه سیاسی.
به گزارش راه امروز، علی نقیب، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار راه امروز درباره حواشی اخیری که پیرامون رییس اتاق بازرگانی ایران شکل گرفته است، گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی که چندین دوره در اتاق بازرگانی تهران و ایران عضویت داشته‌ام، خیلی جای تعجب وسوال دارد، شخصی که از سوی هیچ مقام امنیتی به صورت رسمی صلاحیتشان رد نشده و طبق آیین‌نامه‌های اتاق ایران، شایستگی‌ حضور در رقابت‌های کرسی هیات رییسه را داشته‌، چگونه پس از اینکه با رای بالا فعالان اقتصادی انتخاب می‌شوند، از سوی برخی افراد و خبرگزاری ها مورد همجه  قرار می گیرند؟!

نقیب با بیان اینکه انتخابات به پایان رسیده و فعالان اقتصادی هم به آقای سلاح ورزی رای داده‌اند، گفت: بنده اعتقاد دارم که اگر قرار بود، اتفاقی بیافتد، باید قبل از اعلام نامزدی وی رخ می داد؛ چراکه طبق آیین‌نامه‌ انتخاب هیات رییسه اتاق ایران، مقامات امنیتی این امکان را داشتند که نظر خود را صریحا ورسما اعلام کنند.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: اما آنچه ما شاهدش بودیم، این بود که وقتی آقای سلاح ورزی با رای بالا انتخاب شدند،  هجمه ها علیه او بیشتر شد.

نقیب همچنین بیان کرد:  بنده به عنوان یک فعال اقتصادی تمایل دارم در این فضا آرامش حاکم شود و بیشتر از آنکه نگاه ها به مساله انتخابات اتاق سیاسی باشد، اقتصادی باشد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه این را هم گفت: در هجمه‌های صورت گرفته، بحث خود اتاق مطرح نیست، اتاق جایگاه خودش را دارد و وظایف‌اش مشخص است و مشاوره سه قوه بدون حق رای محسوب می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر