يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 86079
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1402 16:31
قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه دوم مرداد به دو میلیون و ۲۶۸ هزار تومان رسید که درمقایسه با عصر دیروز به‌معنی کاهش چهار هزار تومانی آن است. صراف‌ها هم سکه امامی را ۴۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز یعنی ۲۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان فروختند و برای اولین بار در امسال شاهد خریدوفروش سکه در کانال ۲۶ میلیون هستیم.

دلار امروز هم زیر قیمت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در ابتدای معاملات تا ۴۸ هزار و ۵۰ تومان هم رسید. اما بازار ارز نیمه تعطیل است و معامله‌گران می‌گویند با وجود حضور خریدار در بازار، معاملات بسیار بی‌رونق و کم هیجان است.

 پیش بینی این گروه این است که دلار امروز در نیمه پایینی کانال ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کار خود پایان دهد و بازار وارد تعطیلی یک هفته‌ای خود شود. چراکه بازار ارز تهران به دلیل ماه محرم از فردا سه شنبه سوم مرداد ماه تا هفته آینده تعطیل است و بعید است قیمت‌ها تغییر چندانی داشته باشد.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که علی‌رغم نزدیکی قیمت دلار به کانال ۴۷ هزار تومانی، هیچ معامله‌ای در این کانال انجام نشده و معامله‌گران دلار را روی کانال ۴۸ هزار تومان نگه داشته‌اند و تاکنون مانع کاهش قیمت دلار شده‌اند.

 احتمالا افزایشی‌ها در تلاشند که دلار در این هفته کار خود را با ۴۸ هزار تومان پایان دهد تا هفته آینده بازار را افزایشی شروع کنند.

یکی از معامله‌گران بازار ارز می‌گوید جو بازار کاهشی است و مهلت کاخ سفید به عراق برای پرداخت بدهی برقی ایران سبب شده که بازار کاهشی شود.

گویا بازار ارز امیدوار شده که دلار‌های جدیدی وارد می‌شود و می‌تواند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. اما این امیدواری در حالی است که گفته شده این بدهی نفتی قرار است در قالب کالا‌های بشردوستانه وارد کشور شود و قرار نیست منابع ارزی جدیدی وارد کشور شود. اما در هر صورت این خبر از ابتدای هفته تاثیر خود را بر بازار گذاشته و دلار را به آستانه ۴۷ هزار تومان رسانده است.

معامله‌گران معتقدند اگر دلار بتواند ظرف چند روز آینده خود را پایین محدوده ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان نگه دارد، قیمت دلار وارد کانال ۴۷ هزار تومان می‌شود. اما اگر دلار این هفته را با قیمت بالای ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان به پایان برساند، سیگنال مقاومتی ارسال می‌کند و احتمالا هفته آینده بازار ارز با دلار بالاتر بازگشایی می‌شود.

اما مشخصا معامله‌گران از کاهش معامله در بازار خبر می‌دهند و می‌گویند علی‌رغم وجود خریدار، معاملات به کف خود رسیده است و تعطیلی پیش روی بازار هم معاملات را کمرنگ کرده است.


قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه
قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه دوم مرداد همزمان با نیمه ابتدایی معاملات بازار به‌ازای هر گرم به دو میلیون و ۲۶۸ هزار تومان رسید که در مقایسه با دیروز شاهد افت چهار هزار تومانی آن هستیم.

سکه امامی تا ظهر امروز ۲۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان یعنی ۴۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز فروخته شد و نرخ فروش نیم‌سکه با افت ۱۵۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

خرید ربع‌سکه هم ۲۱۵ هزار تومان کمتر از دیروز تمام می‌شود و صراف‌ها این سکه را ۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان فروختند. از طرفی نرخ فروش سکه گرمی هم با افت ۷۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر