جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 85991
تاریخ انتشار: 28 تير 1402 11:37
رئیس اتحادیه پوشاک خبر داد

ساخت «شهر پوشاک» وارد فاز اجرا شد

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: با تعاملات انجام شده با منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ساخت شهر صنایع همگن پوشاک در این منطقه در دستور کار است.
رئیس اتحادیه پوشاک در سمینار ‌هم اندیشی «شهر پوشاک: طلیعه مدل اقتصادی مدیریت زنجیره ارزش» در محل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: پیش از توسعه برندینگ یا مد و طراحی، لازم است ضمن توسعه تعاملات و بازرگانی خارجی به‌منظور انتقال فناوری، ظرفیت تولید محصول قابل رقابت با محصولات سایر کشورها ایجاد شود.

«ابوالقاسم شیرازی» با اشاره به رایزنی‌ها برای ساخت شهر صنایع همگن پوشاک، گفت: این شهر با هدف کاهش هزینه‌های تولید، بهره گیری از ظرفیت های مختلف تخفیفات و معافیت های مالیاتی و عوارضی و عدم نیاز به روادید برای تردد فعالان اقتصادی تبعه سایر کشورها، تسهیل و و روان سازی امور اداری، در حال طراحی است.

شیرازی ادامه‌داد: تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی، بهره مندی از فرصت ها و ظرفیت های قانونی در این منطقه برای تولید صادرات محور و تأمین نیاز داخلی و با بهره مندی از آخرین سطح دانش و فناوری روز دنیا با نگاهی به آینده صنعت پوشاک ایران و جهان، از دیگر اهداف ایجاد شهر پوشاک است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، پس از نهایی شدن این مهم و اخذ مصوبه‌های مورد نیاز، زمینه ایجاد شهر پوشاک و استقرار صنوف مرتبط با آن فراهم شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر