جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 85947
تاریخ انتشار: 26 تير 1402 13:23
ادامه روند نزولی در بازار سرمایه باعث شد شاخص کل بورس کانال دو میلیون واحد را از دست بدهد.
به گزارش راه امروز: درحالی که معاملات بورس به نیمه خود رسیده است، شاخص کل بورس تا این لحظه از معاملات با سقوطی بیش از ۵۲ هزار واحدی و با بیش از دو درصد کاهش نسبت به روز گذشته کانال دو میلیون واحد را از دست داد و اکنون در رقم یک میلیون و ۹۶۸ هزار واحد ایستاده است.

این درحالی است که این شاخص ششم فروردین ماه سال جاری توانسته بود بعد از ۳۲ دو ماه وارد کانال دو میلیون واحد شود.

نمادهای فارس ، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیرگذاران بر شاخص نماد مثبتی دیده نمی‌شود.

شاخص کل هم وزن نیز در انتهای معاملات با کاهش ۲.۹۸ درصدی همراه شد و به سطح ۶۸۷ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سهام در انتهای معاملات امروز به ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

از این مقدار ۳۷۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار بورس، ۲۲۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۸۷۸ میلیارد متعلق به صندوق‌های سهامی بوده است.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در انتهای معاملات امروز به ۲۵ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها به ۲۲.۱ میلیون تومان رسید.


ریزش بازار سرمایه تقریبا از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و این در حالی بود که ۱۵ اردیبهشت‌ماه رکورد زده و در جایگاه ۲ میلیون و ۵۳۵ واحد ایستاده بود. از آن زمان تاکنون تقریبا بازار سهام در مسیر نزولی حرکت کرده و روزهای قرمز بیشتر از روزهای سبز شاخص بوده است.

آخرین باری که شاخص در محدوده یک میلیون و ۹۵۰ واحد قرار داشت، ۲۷ اسفندماه سال گذشته و در حدود ۴ ماه قبل بود. ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ شاخص بورس عدد یک میلیون و ۹۶۰ واحد را ثبت کرده بود.

ترس و وحشت در میان سرمایه‌گذاران، منجر به سقوط پی در پس شاخص‌ها شده. این اتفاق در شرایطی است که تصمیمات متغیر و زیگزاگی، بر بی‌اعتمادی‌ها و شرایط مبهم بازار افزوده است. بر همین اساس، این روزها تنها اتفاقی که به طور متوالی رخ می‌دهد، خروج پول حقیقی‌ها از بازار است. این نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت، انتظار رشد بازار خیلی منطقی نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر