شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 85917
تاریخ انتشار: 26 تير 1402 00:11
گشت ارشاد دوباره به میدان برگشت. طبق گفته سخنگوی فراجا گشت ارشاد دوباره شروع به کار کرده اما نهاد مجلس و دولت موضع مشخصی نسبت به آن اتخاذ نکرده‌اند.
گشت ارشاد دوباره به میدان برگشت. طبق گفته سخنگوی فراجا گشت ارشاد دوباره شروع به کار کرده اما نهاد مجلس و دولت موضع مشخصی نسبت به آن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش انتخاب، معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، در آغاز درباره موضع مجلس نسبت به اقدام فراجا برای بازگشت گشت ارشاد گفت: امروز سخنگوی محترم فراجا عنوان کردند که این طرح اجرایی می‌شود. ما شهریور ۱۴۰۱ و آن اتفاقات را پشت سرگذاشته ایم و این رفتار بسیار عجیب است. کسانیکه دلسوز کشور و آینده آن هستند به خوبی می‌دانند که ما نتیجه این رویه‌ها و آسیب‌های آن را دیده‌ایم. بسیاری از کارشناسان حقوقی نیز معتقدند که گشت ارشاد موازین حقوقی و قانونی لازم را ندارد. در این راستای لایحه عفاف و حجاب مطرح شده بود و در این بین اجرایی شدن دوباره گشت ارشاد آثار جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی در ادامه در رابطه با نگاه سیاسی به مسئله حجاب اشاره کرد: در هر حال بخشی از ارکان مهم تصمیم‌گیر معتقدند که نگرانی مردم در حوزه حجاب بیشتر از نگرانی آن ها در حوزه گرانی است. این کارها آدرس غلط دادن است. بنده به عنوان یک عضو مجلس معتقدم که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است اما هر وقت حساسیت‌ها نسبت به حجاب و موی دختران بیشتر از حساسیت ما در بحث اختلاس و کودکان کار و آسیب های اجتماعی و زباله گردی و...باشد، مطمئن باشید مسیر عدالت را به غلط پیموده‌ایم. در شرایطی که مردم مشکل اقتصادی دارند انتظار مردم توجه به حوزه‌های معیشتی و مهار تورم است.

سعیدی افزود: توجه داشته باشید که با این حجم وظایف نیروی انتظامی و کمبود امکانات و چالش‌هایی که در خیلی از نقاط کشور وجود دارد و واقعا نمی‌شود به چالش‌های اجتماعی رسیدگی کرد، اضافه کردن این موضوع با توجه به حجم وظایف نیروانتظامی باعث می‌شود آنجایی که اولویت اول هست به فراموشی سپرده شود. در مجموع احساس می‌کنم که در نگاه بلندمدت باید اولویت‌های خودمان را عوض کنیم. باید یقه نهادهایی را گرفت که اعتبارات میلیاردی برای تبیین حجاب می‌گرفتند اما هیچ اثر خارجی نداشتند.

این نماینده مجلس، ادامه داد: زیبایی فلسفه حجاب به اختیاریست که انسان داشته باشد. من از سرزمینی می‌آیم که اگر کلت را بر شقیقه دختر بلوچ بگذارد حاضر نمی‌شود حجاب خود را عقب ببرد؛ چون این موضوع برخواسته از خواست درونی و انتخاب است. یکی دانستن عفاف و حجاب امر پذیرفته شده‌ای نیست. شاید کسانیکه حجاب مدنظر ما را ندارند از لحاظ عفت و پاکدامنی از استانداردهای ما بالاتر باشند. در نمایشگاه کتاب رهبر انقلاب با کسی گفتگو کرد که حجاب آن فرد شاید از نظر عده ای پذیرفته نبود. یا فرمایشات حاج قاسم سلیمانی در مورد پذیرش همه فرزندان این میهن قابل توجه است. به قول شما با این روش‌ها اگر در ظاهر توانستیم حجاب را حفظ کنیم اما چون خواست درونی برخی نیست وجاهت درونی را نخواهد داشت.

سعیدی در پایان گفت: اینکه انتظار داشته باشیم در کشور اسلامی مولفه‌های اسلام رعایت شود پسندیده است اما در عین حال رباخواری بانکی را داریم که حساسیتی در برابر پدیده ربا نمی‌بینم. چه بسا رباخواری خیلی مهم‌تر از موی دختران این سرزمین است. سفره مردم روز به روز تنگ تر می‌شود و باید اولویت مسئولین ما باشد. به هر حال در طول این سال‌ها نهادهایی بودند که به خاطر مسائل فرهنگی اعتبارات خیلی قابل توجهی را گرفتند اما چرا کسی از آن‌ها نمی‌پرسد خروجی کار شما چیست؟ در این مسیر راهی که بارها رفتیم را به آن اصرار دارند که سرانجام خوبی نخواهد داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر