جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 85880
تاریخ انتشار: 24 تير 1402 12:26
«راه امروز» گزارش می دهد؛

قیمت خودرو کاهشی می شود؟

بسیاری معتقدند بازار در فاز انتظار است، اما برخی کارشناسان بر این باورند، در این هفته می‌توان انتظار رونق بیشتری را از بازار خودرو داشت؛چراکه با آغاز طرح‌های فروش خودروهای مونتاژی توسط مونتاژکاران، عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد و احتمالاً بازار کاهش قیمت را با شیب بیشتری تجربه می‌کند.
به گزارش راه امروز: بازار خودرو در روزهای آتی به کدام سو می رود؟ قیمت خودروهای پرتیراژ و مونتاژ شده در روزهای آتی صعودی است یا کاهشی؟

در ماه‌های اخیر پس از طرح موضوع واردات خودرو و همچنین صدور مجوز ورود خودروهای دست دوم به کشور، بازار خودرو با تغییراتی روبرو شد و کاهش قیمتی محسوس البته در خودروهای گران‌قیمت‌تر بازار اتفاق افتاد. مشاهدات بازار نیز حاکی از این است که خریداران از بازار خودرو پا پس کشیده‌اند و منتظرند تا خودروهای وارداتی، قیمت در بازار را بشکنند.

در همین حال، امروز بازار خودرو یک سیگنال مثبت دیگر دریافت کرد. «طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که لایحه مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و با توجه به تایید این مصوبه از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این موضوع تبدیل به قانون شد.

با این حال، بسیاری معتقدند بازار در فاز انتظار است. اگر واردات خودرو طبق روال عادی و مرسوم صورت گیرد، قیمت‌ها در این بازار کاهشی بوده و میل به تثبیت می‌یابد اما اگر واردات خودرو با روندی طولانی همراه باشد، تاثیرات منفی آن در کنار تورم بالاتر از چهل درصد بار دیگر فلش قیمت‌ها را در بازار افزایشی خواهد کرد.

از آنسو، برخی کارشناسان بر این باورند که در این هفته می‌توان انتظار رونق بیشتری را از بازار خودرو داشت، چراکه با آغاز طرح‌های فروش خودروهای مونتاژی توسط مونتاژکاران، عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد و احتمالاً بازار کاهش قیمت را با شیب بیشتری تجربه می‌کند. در نتیجه، این کاهش قیمت و افزایش عرضه می‌تواند خریداران واقعی را به خرید در چنین بازاری ترغیب کند. هر چه هست بازار خودرو در انتظار نتیجه ملموس تصمیمات قانونی در حوزه خودروست.


تنظیم کننده: معصومه فریادرس


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر