شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 85874
تاریخ انتشار: 24 تير 1402 09:38
روزنامه ایران نوشت: رفتار دولت امارات قطعاً برخلاف سیاست همسایگی بوده و لازم است دستگاه دیپلماسی، خطیبان محترم و فعالان رسانه‌ای، متهم ردیف اول این اتفاق را از یاد نبرند. چه آنکه تبلیغات جریان غربگرا علیه روابط راهبردی ایران بعضی از کم‌سوادان عرصه روابط بین‌الملل را به این سخن واداشته که حرف از «تجدیدنظر» در برخی روابط بزنند.
روزنامه ایران نوشت: در شماره قبلی خود با اشاره به اهمیت راهبردی نشست مشترک کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه، به توضیح بخشی از بیانیه مشترک این کشور‌ها که در آن ادعای امارات مبنی بر پیگیری موضوع جزایر سه‌گانه از سوی سازمان ملل مطرح شده بود، پرداختیم و ذیل این مطلب تصریح کردیم که اگرچه تذکرات لازم به روسیه داده شده، اما جریان غربگرا تلاش دارد تا از کوچکترین محملی علیه روابط راهبردی ایران که به منظور خنثی‌سازی تحریم‌ها و برخلاف میل امریکا صورت می‌گیرد، استفاده کند.

موضوعی که به مذاق «شبکه خبرنگاران برجامی» خوش نیامد و آن‌ها با عدم فهم درست مسأله، روزنامه «ایران» را روسوفیل نامیدند!

«ایران» در گزارش اخیر خود تأکید کرد که اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به این بخش از بیانیه باشد، این سفیر دولت امارات است که در اولویت قرار دارد؛ دولتی که چه در نشست مشترک با چین و چه حالا در نشست مشترک با روسیه، ادعای دست‌اندازی به خاک ایران را مطرح کرده و سابقاً نیز همراهی تام و تمامی با تحریم‌های ظالمانه امریکا داشته است.

رفتار دولت امارات قطعاً برخلاف سیاست همسایگی بوده و لازم است دستگاه دیپلماسی، خطیبان محترم و فعالان رسانه‌ای، متهم ردیف اول این اتفاق را از یاد نبرند. چه آنکه تبلیغات جریان غربگرا علیه روابط راهبردی ایران بعضی از کم‌سوادان عرصه روابط بین‌الملل را به این سخن واداشته که حرف از «تجدیدنظر» در برخی روابط بزنند، حال آنکه همین افراد در یک دهه گذشته از هیچ تلاشی برای عادی‌سازی روابط با دولت امریکا فروگذار نکرده و حالا فرصت را مغتنم می‌بینند تا همچون دولت متبوع خود، دست دولت سیزدهم را نیز از عواید دیپلماسی خالی کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر