شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 85844
تاریخ انتشار: 21 تير 1402 16:51
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
صبح امروز ۲۱ تیر ماه «الکسی ددوف» سفیر فدراسیون روسیه در تهران توسط علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به این وزارتخانه احضار شد. احضار سفیر روسیه در پی مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو درباره جزایر سه‌گانه ایرانی صورت گرفت و در این دیدار مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم در پی احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این و به کرات جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خوانده و هرگونه ادعایی را در این زمینه محکوم کرده‌اند.

به گزارش فارس، نشست مشترک وزرای امور خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو برگزار شد. در بیانیه مشترک این نشست باز هم درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطالبی عنوان شد که واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. در این نشست از تلاش‌های امارات عربی متحده برای راه‌حل مسالمت‌آمیز به منظور حل مسأله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق گفتگو‌های دوجانبه و یا مجامع بین‌المللی حمایت شده است.

عنایتی در احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه با تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به خاک جمهوری اسلامی ایران، خواستار تصحیح موضع فدراسیون روسیه نسبت به این موضوع شد. سفیر روسیه در تهران هم ضمن تأکید بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفت که مراتب را در اسرع وقت به مسکو منتقل خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیروز (سه‌شنبه) ۲۰ تیر ماه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود خواند و بر تعلق ابدی این جزایر به ایران تأکید کرد و گفت: صدور اینگونه بیانیه‌ها با روابط دوستانه ایران و همسایگان مغایرت دارد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استمرار سیاست حسن همسایگی و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسؤولیت جمعی کشور‌های منطقه می‌داند.

در پی بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس در آذر ۱۴۰۱ که در آن ادعا‌های بی اساسی درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین جزایر سه گانه ایرانی مطرح شد، سفیر چین در تهران هم به وزارت خارجه فراخوانده و نسبت به این موضوع به وی اعتراض شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و در پی بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس که به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی نیز پرداخته شده بود، در توئیتی بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران تأکید کرد و گفت: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارند. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.» امیرعبداللهیان: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم

وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفت‌وگوهای راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، صبح امروز ۲۱ تیر ماه «الکسی ددوف» سفیر فدراسیون روسیه در تهران توسط علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به این وزارتخانه احضار شد. احضار سفیر روسیه در پی مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفت‌وگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو درباره جزایر سه‌گانه ایرانی صورت گرفت و در این دیدار مراتب اعتراض ایران به وی ابلاغ شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم در پی احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این و به کرات جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک و جدایی ناپذیر و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خوانده و هرگونه ادعایی را در این زمینه محکوم کرده‌اند.

به گزارش فارس، نشست مشترک وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مسکو برگزار شد. در بیانیه مشترک این نشست باز هم درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطالبی عنوان شد که واکنش ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت. در این نشست از تلاش‌های امارات عربی متحده برای راه‌حل مسالمت‌آمیز به منظور حل مسأله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا مجامع بین‌المللی حمایت شده است.

عنایتی در احضار سفیر روسیه به وزارت امور خارجه با تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، به خاک جمهوری اسلامی ایران، خواستار تصحیح موضع فدراسیون روسیه نسبت به این موضوع شد.سفیر روسیه در تهران هم ضمن تأکید بر احترام به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفت که مراتب را در اسرع وقت به مسکو منتقل خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیروز (سه‌شنبه) ۲۰ تیر ماه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود خواند و بر تعلق ابدی این جزایر به ایران تأکید کرد و گفت: صدور اینگونه بیانیه‌ها با روابط دوستانه ایران و همسایگان مغایرت دارد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استمرار سیاست حسن همسایگی و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسؤولیت جمعی کشورهای منطقه می‌داند.

در پی بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس در آذر ۱۴۰۱ که در آن ادعاهای بی اساسی درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین جزایر سه گانه ایرانی مطرح شد، سفیر چین در تهران هم به وزارت خارجه فراخوانده و نسبت به این موضوع به وی اعتراض شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱ و در پی بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس که به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی نیز پرداخته شده بود، در توئیتی بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران تأکید کرد و گفت: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارند. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر