جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 85810
تاریخ انتشار: 20 تير 1402 16:49
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار اظهار کرد: متأسفانه شرایط برای فعالیت در صنعت طیور مهیا نیست، زیرا این صنف از یک‌سو با کمبود شدید نهاده‌های دامی با نرخ مصوب مواجه هستند و همچنین ناچار هستند به دلیل پایین بودن تقاضا محصول خود را باقیمتی پایین‌تر از نرخ تعیین‌شده عرضه کنند.
ناصر نبی پور افزود: یکی از مشکلات این است که مرغداران با کمبود شدید کنجاله سویا مواجه هستند و این در حالی است که از دو ماه قبل نقدینگی خود را برای خرید این محصول به‌حساب واردکننده نهاده دامی واریز کرده‌اند، اما هنوز کالایی تحویل نگرفته‌اند.

نبی پور ادامه داد: درحالی‌که با کمبود شدید کنجاله سویا مواجه هستیم و این کالا در بازار گاه باقیمت مصوب عرضه نمی‌شود شاهد فروش سویا باقیمت ۳۱ هزارتومانی در بازار آزاد هستیم.

این مقام مسئول صنفی درباره میزان نقدینگی فعالان صنف مرغ تخم‌گذار که از دو ماه قبل در حساب واردکنندگان مانده است، تصریح کرد: حداقل هزینه خرید ۲۵ تن سویا باقیمت کیلویی ۱۷ هزار تومان نیاز به یک میلیارد تومان سرمایه‌داریم. میزان سرمایه ما که در دست واردکنندگان نهاده‌های دامی بلوکه‌شده است، نجومی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: مشکل ما زمانی جدی‌تر می‌شود که از یک‌سو نقدینگی خرید نهاده دامی فعالان صنف در حساب واردکنندگان است، اما برای خرید نهاده از بازار آزاد نیاز به تأمین سرمایه مجدد داریم تا بدین ترتیب بتوانیم امکان فعالیت واحد تولیدی را مهیا کنیم.

نبی پور تصریح کرد: در شرایطی که کنجاله سویا در بازار گاه عرضه نمی‌شود دو چالش جدی داریم؛ از یک‌سو به میزان قابل‌توجهی کنجاله در انبار و گمرکات بندر‌ها است و از سوی دیگر همین کالای نایاب در بازار گاه به سهولت در بازار آزاد وجود دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر