يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 85760
تاریخ انتشار: 18 تير 1402 15:29
یک عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داد

پیش خرید خودرو از سوی شرکت های ایرانی در امارات

با تصویب شورای عالی امنیت ملی، بحث واردات خودرو جدی تر از همیشه مطرح شد. در طی سالیان گذشته، این بحث بارها مطرح شد، اما هر بار در نطفه خفه شد.
با تصویب شورای عالی امنیت ملی، بحث واردات خودرو جدی تر از همیشه مطرح شد. در طی سالیان گذشته، این بحث بارها مطرح شد، اما هر بار در نطفه خفه شد.

محمد یوسفی آرامش، عضو اتاق بازرگانی ایران، در مصاحبه با اخبار گمرکی-اقتصادی مطرح کرد:

این بار بحث واردات خودرو جدی است، خبر دارم که چند شرکت ایرانی، تا دو هزار خودرو پیش خرید کرده اند.

وی افزود: به نظر می رسد علیرغم ابهام در بازار، عده ای به رانت اطلاعاتی خوبی دسترسی دارند و از چند هفته قبل به صورت جدی در امارات فعال شده اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و اشتغال مجمع ملی جوانان مازندران افزود: به فعالین حوزه خرید و فروش خودرو هشدار می دهم که حواس جمع تر باشند، احتمال ریزش هیجانی بازار‌خودرو از نظر قیمتی بالاست، همچنین به علت افزایش تقاضا در امارات، به احتمال زیاد قیمت خودرو در این کشور هم تغییر می کند و با کمبود رو به رو می شود.

این صادرکننده و فعال حوزه واردات از چین و امارات، افزود: امیدوارم به صورت جدی این اقدامات با هدف کاهش قیمت خودرو صورت گیرد و به مردم خدمتی ارائه شود؛ مردم ما لایق سطح زندگی و رفاه بالاتری هستند؛ واردات اصولی می تواند یک کشور را ثروتمند کند و به رفاه مردم آن کشور کمک کند؛ هر چند که درصد های حقوق ورودی بالای خودرو ها نشان دهنده آن است که دولت به درآمد خود بی تفاوت نبوده.

وی در خصوص تخصیص ارز خودرو ها اعلام کرد: سوال مهم من هم بوده و تا کنون جواب شفافی نگرفته ام. اما از حجم نقدینگی گسترده موجود در کشور و خارج از آن، تامین ارز واردات این خودرو ها قابل مدیریت است، هر چند که چالشی قابل توجه است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر