جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 85699
تاریخ انتشار: 15 تير 1402 23:55
رییس کمیسیون صادرات اتحادیه مبلمان ایران:

دولت در صنعت مبلمان تسهیل گر باشد

رییس کمیسیون صادرات اتحادیه مبلمان ایران با اشاره به توقعات این صنف از مقام‌های دولتی گفت: توقع ما از دوستان دولتی تسهیل‌گری است. شاید قدم‌های اول برای واحدها ساده نباشد و این نیازمند کمک دولت است.
 رییس کمیسیون صادرات اتحادیه مبلمان ایران در نخستین همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت مبلمان  با اشاره به فرصت‌های بیشماری که در صنعت مبلمان ایران وجود دارد، اظهار کرد: صنعت مبلمان ایران فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است. اتحادیه نیز می‌تواند با تکمیل اطلاعات خود آن را در اختیار علاقمندان قرار دهد. 

رضا نجفی افزود: دسترسی به بازار توسط اتحادیه آسان تر است و اتحادیه می‌تواند هیئت‌های تجاری را به ایران دعوت کند. اگر شرکت خارجی یا سرمایه‌گذار داخلی برای همکاری راغب باشد می‌تواند در زمینه مشاوره، سرمایه‌گذاری و .‌. با اتحادیه همکاری کند.

وی با اشاره به توقعات این صنف از مقام‌های دولتی گفت: توقع ما از دوستان دولتی تسهیل‌گری است. شاید قدم‌های اول برای واحدها ساده نباشد و این نیازمند کمک دولت است.

 رییس کمیسیون صادرات اتحادیه مبلمان ایران با تاکید بر اینکه مبلمان به علت حجیم بودن، مشکلاتی در حمل و نقل دارد، بیان کرد: در این زمینه نیز نیازمند کمک دولت هستیم. به لحاظ هزینه‌های حمل و نقل و بیمه نیز دولت باید برای ورود به بازار جهانی به ما کمک کند.

 نجفی عنوان کرد: توقع ما نگاه ویژه ای به صنعت مبلمان است. می توان با صنایعی مثل مبلمان نتایجی سریعتر و بهتر نسبت به دیگر صنایع گرفت.

وی در انتها با تاکید بر ظرفیت‌های صنعت مبلمان با توجه به پیشینه آن در کشور ایران گفت: با توجه به پیشینه ما در مبلمان و داشتن سبک، می‌توانیم هنوز سهمی در بازار داشته باشیم. در یک و نیم دهه اخیر ماشین‌آلات و تکنولوژی ما نیز به روز شده و می‌توانیم جایگاه خوبی در صنعت مبلمان در عرصه بین‌المللی داشته باشیم.

ضعف ارتباط با بازار خارجی
در ادامه خانم مرادعلیان قائم مقام گروه اطلس با اشاره به فعالیت گروه اطلس در حوزه صنعت مبلمان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این صنعت بتوانیم به معاملات برد – برد برسیم. منظور از این اصطلاح نفع بردن طرفین و در کنار آن خود کشور ما ایران است. این موضوع مستلزم داشتن بازاری است که در آن همه منتفع شوند.صاحبان صنایع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

وی ادامه داد: در همه صنایع باید فرصت‌های پنهان صادرات، آموزش، اکوسیستم اشتغال و تولید ثروت آشکار شوند. رشد مورد انتظار در صنعت بدون توحه به این اتفاق نخواهد افتاد. خوشه‌های صنعتی مبلمان می‌توانند با تقویت ارتباط و شبکه‌سازی ایجاد شوند و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند به آن کمک کنند.

مرادعلیان گفت: ارتباط ما با بازار خارجی ضعیف شده‌است و هدف ما این است که بتوانیم این ارتباط را تقویت کنیم و مبلمان ایرانی را به نمایش بگذاریم. هر محصول ایرانی که در عرصه بین المللی دیده شود، افتخاری برای ایران خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر