يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: 85640
تاریخ انتشار: 13 تير 1402 11:18
خبرسازی و حاشیه‌ها درباره ماندن و رفتن سلاح ورزی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران دوباره بالا گرفته و این‌بار یک خبرگزاری حامی دولت مدعی شده که به متن نامه استعفای او دست پیدا کرده است.
 پنجم تیرماه، پس از آنکه ایرنا خبرگزاری رسمی دولت، از استعفای حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران خبر داده بود و رسانه‌های حامی دولت آن را بازنشر کردند، خود سلاح‌ورزی در گفت وگو با اصحاب رسانه این موضوع را تکذبب کرد. 

از زمانی که زمزمه‌های کاندیداتوری حسین سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد، فشارهای سیاسی مبنی بر حذف او آغاز و به مرور تشدید شد.

​برخی رسانه‌های حامی دولت به بهانه بررسی تخلفات مالی و مدیریتی در اتاق، نام او را برای اولین‌بار در لیست افرادی که از نگاه آنها متخلف بودند، قرار دادند؛ اتهاماتی که نهادهای نظارتی آنها را تأیید نکردند.

به دنبال کاندیداتوری رسمی سلاح ورزی برای ریاست اتاق ایران اخباری مبنی بر حذف او از سوی مقامات نظارتی و امنیتی منتشر شد. اخباری که اسناد منتسب به  آن روز چهارم تیر ماه از سوی رسانه‌های حامی دولت منتشر شد. در این اسناد ذکر شده بود که حراست وزارت صمت با حضور حسین سلاح ورزی در انتخابات اتاق ایران مخالف است.

بعد از انتشار خبر استعفای او و تکذیب آن از سوی خود سلاح‌ورزی، اتاق ایران خبری منتشر و تاکید کرد که «حسین سلاح‌ورزی - رئیس اتاق بازرگانی ایران - به همراه شش عضو دیگر هیأت رئیسه با پشتوانه رای قاطع نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به‌رغم برخی خبرسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، رئیس اتاق ایران مشغول انجام مأموریت‌ها و وظایف معمول ریاست پارلمان بخش خصوصی است.»

حالا امروز (13 تیر) بار دیگر خبرگزاری نزدیک به دولت یعنی ایسنا تصویر نامه‌ای را منتشر کرده و نوشته که به متن نامه استعفای سلاح ورزی دست پیدا کرده است.

در این نامه ادعایی نوشته شده است:

«اعضا محترم و معزز هیئت نمایندگان

با سلام و احترام

به منظور فراهم کردن شرایط بهتر جهت فعالیت ها و ماموریت های اتاق بازرگانی، به عنوان خانه بخش خصوصی ایران، ترجیح اینجانب به این است که کناره‌گیری نمایم.

لذا بدینوسیله مراتب استعفای خود را از ریاست اتاق بازرگانی ایران به محضر شما بزرگواران اعلام و تقدیم میدارم.

با تجدید احترام

حسین سلاح ورزی»

سلاح ورزی تکذیب کرد

با این حال، حسین سلاح‌ورزی چند ساعت قبل در توئیتر ماجرای استعفای خود را تکذیب و انکار کرد و گفت که یکشنبه «به شرط حیات» در این رابطه توضیح خواهد داد.

در توئیت سلاح ورزی آمده است: «‌اینجانب در کمال صحت عقل و جان اعلام می‌کنم به مسئولیت خطیری که هیات نمایندگان بر عهده‌ام گذاشته، متعهد بوده و کناره‌گیری یا استعفا از جایگاه ریاست اتاق ایران را بشدت تکذیب و انکار می‌کنم.»

رئیس اتاق ایران تاکید کرده است: «یکشنبه به تفصیل در خصوص این تحرکات صحبت خواهم کرد، البته به شرط حیات!»

جدیدترین توئیت سلاح ورزی
حوالی ساعت 10 صبح امروز سلاح ورزی در توئیتی جدید نوشت: «اینجانب حسین سلاح ورزی از ریاست ‎#اتاق_بازرگانی ایران کناره گیری نکرده و در مسئولیت محول شده از سوی هییت نمایندگان مشغول به خدمت هستم.»

او تاکید کرد:«برگ منتشر شده را فاقد اعتبار و آثار حقوقی میدانم و به فضل خداوند متعال روز یکشنبه حقایق پیرامون موضوع را خواهم گفت.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر