سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 85625
تاریخ انتشار: 12 تير 1402 09:47
امروز یک محموله کالای قاچاق و تملیکی به ارزش 23 میلیارد تومان منهدم می شود؛ بنابراین از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۲۵۹ تن و به ارزش ۴۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان منهدم شده است.
حسین ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انهدام کالاهای قاچاق و متروکه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ محموله کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود در استان تهران امحا و انهدام شده است. امروز نیز سومین محموله کالای قاچاق و تملیکی شامل ۷۰۰ ردیف کالا و به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منهدم خواهد شد.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران افزود: بنابراین از ابتدای سال تاکنون ۳ محموله کالا به وزن ۲۵۹ تن و به ارزش ۴۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان منهدم شده است. عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع الفساد و سلامت محور مانند دارو، اقلام خوراکی و… بوده‌اند.

وی گفت: بالغ بر ۸۰ درصد این محموله قاچاق و مابقی نیز کالاهای متروکه‌ای هستند که از نظر بهداشتی تاریخ مصرفشان گذشته است.

گفتنی است، چنانچه از تاریخ ورود کالا به گمرک بیش از ۴ ماه بگذرد و کالا از گمرک ترخیص نگردد و یا صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا مراجعه ننماید، کالا متروکه نامیده می‌شود. در فرودگاه‌های کشور پس از دو ماه و در سایر اماکن گمرکی پس از چهار ماه توقف از تاریخ صدور اولین قبض انبار، کالا متروکه می‌گردد. بعد از این مدت با موافقت گمرک تا چهار ماه دیگر (در گمرکات زمینی و دریایی) و تا ۲ ماه دیگر در گمرکات فرودگاهی قابل تمدید می‌باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر