پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 85516
تاریخ انتشار: 06 تير 1402 08:47
سلاح ورزی: جریان سازمان یافته به دنبال تخریب است

تکذیب یک استعفا

سلاح‌ورزی ضمن تکذیب خبر‌های منتشر شده مبنی بر استعفای خود به بیان توضیحاتی درباره حواشی به وجود آمده پرداخته و گفته است: مدت زیادی است، یک جریان رسانه‌ای و سازمان یافته با نسبت‌های ناروا به بنده و اتاق، به دنبال تخریب خانه بخش خصوصی هستند.
 فرشته فریادرس نوشت: حوالی ظهر روز گذشته ایرنا رسانه دولتی و به دنبال آن ایسنا، از «کنار رفتن سلاح‌ورزی» خبر دادند. خبری که خیلی زود از سوی پارلمان بخش خصوصی تکذیب شد. رییس اتاق ایران همچنین با انتشار توییتی ضمن تکذیب خبر‌های منتشر شده مبنی بر استعفای خود نوشت: «دوستان متعددی می‌گویند که ایرنا خبری زده با این مضمون که سلاح‌ورزی برکنار یا استعفا داده است.

ضمن تکذیب موضوع به نظر میرسه یا خبرگزاری رسمی دولت هک شده، یا بازیچه افراد، شاید هم مثل دفعات نهایتا خبر را از خروجی خود حذف کند.» سلاح‌ورزی همچنین در اظهاراتی گفته است که پشت این ماجرا یک جریان سازمان یافته قرار دارد که به دنبال باج خواهی هستند. برخی در این میان مطرح کردند، که کنار رفتن رییس جدید اتاق ایران صرفا در دو صورت امکان پذیر است؛ استیضاح از سوی هیات نمایندگان اتاق ایران و درخواست استعفای او به هیات رییسه اتاق که هنوز هیچ کدام از این اتفاقات رقم نخورده است. 

   هجمه رسانه‌ای علیه اتاق 
به گزارش تعادل، به دنبال کاندیداتوری رسمی سلاح‌ورزی برای ریاست اتاق ایران اخباری مبنی بر حذف او از سوی مقامات نظارتی و امنیتی منتشر شد. اخباری که اسناد منتسب به آن طی روزهای گذشته از سوی رسانه‌های حامی دولت منتشر شد. در این اسناد ذکر شده بود که حراست وزارت صمت با حضور حسین سلاح‌ورزی در انتخابات اتاق ایران مخالف است.  در همین راستا، صبح روز گذشته، ایرنا خبرگزاری دولت نوشته بود: پس از انتخاب سلاح‌ورزی به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران، اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد مراجع امنیتی صلاحیت وی را تایید نکرده بودند، اما اتاق بازرگانی با اقدام غیرقانونی، سلاح‌ورزی را در لیست نامزد‌های ریاست اتاق قرار داده بود.

بدین‌ترتیب با پیگیری‌های انجام‌شده، سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفت تا بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته نجات یابد. اما دقایقی بعد سلاح‌ورزی این خبر را تکذیب کرد و گفت: ما از صبح (روز یکشنبه) در محل کار حاضر هستیم و استعفا را ۱۰۰ درصد تکذیب می‌کنم.رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین با انتشار توییتی ضمن تکذیب خبر‌های منتشر شده مبنی بر استعفای خود نوشت: «دوستان متعددی می‌گویند که ایرنا خبری زده با این مضمون که سلاح‌ورزی برکنار یا استعفا داده است. ضمن تکذیب موضوع به نظر میرسه یا خبرگزاری رسمی دولت هک شده، یا بازیچه افراد، شاید هم مثل دفعات نهایتا خبر را از خروجی خود حذف کند.»

   جریان سازمان یافته به دنبال تخریب است
سلاح‌ورزی همچنین در گفت‌وگویی که با «اکو ایران» داشته، به بیان توضیحاتی درباره حواشی به وجود آمده پرداخته و گفته است: مدت زیادی است، یک جریان رسانه‌ای و سازمان یافته با نسبت‌های ناروا به بنده و اتاق، به دنبال تخریب خانه بخش خصوصی هستند. در فضای رقابت این موارد قابل پیش‌بینی است؛ اما طیف وسیعی از فعالان اقتصادی با رای اعتمادشان به ما توقع دارند، به دنبال مسائل اساسی اقتصادی کشور باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر افزایش تولید ومهار تورم تاکید کردند، این مساله در تعامل دولت با بخش خصوصی محقق خواهد شد.

همچنین برای بهبود فضای کسب وکار و توسعه صادرات غیرنفتی باید براساس یک رویکرد تعاملی حرکت کرد ونباید به حواشی توجه کرد.  رییس اتاق ایران همچنین در پاسخ به اینکه آیا این حواشی پیش آمده، رقابتی است یا فرارقابتی است، توضیح داده: واقعا در این زمینه نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد، اما آنچه به نظر می‌رسد، یک جریان کور است که به دنبال از کار انداختن این نهاد قانونی و مدنی است و قطعا هدفش هرچه هست، به خیر و صلاح کشور، اقتصاد و منافع ملی نیست. او همچنین گفت: یک انتخابات قانونی برگزار شده، و من وهمکارانم به به عنوان هیات رییسه اتاق ایران، با اتکا به قانون ورود کردیم و اگر خدشه قانونی هم وارد باشد، پایبند به قانون هستیم. اما آنچه برای ما مهم است؛ شروع هرچه سریع‌تر کارها به منظور بهبود شرایط اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

سلاح‌ورزی همچنین درباره حواشی و مسائلی که درباره تخلفات مالی او مطرح می‌شود، گفت: به ضرس قاطع عرض می‌کنم که هیچ گونه پرونده مالی یا فساد اقتصادی یا غیراقتصادی نداشتم و همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی هم به خوبی این را می‌دانند. جریانی که به راه افتاده، بیشتر جریان تخریبی است و عده‌ای تلاش دارند، فضای به وجود آمده را گل آلوده‌تر کنند و عدم پایبندی ما و دوستان را به نظام مقدس اسلامی، کشور و نظام و رهبری زیر سوال ببرند. اما این وصله‌ها به ما شهروندان وطن دوست، مسلمان و علاقه‌مند به این آب و خاک نمی‌چسبد. او این راهم گفت که هیچ نسبتی با تهدیدکنندگان، باج گیران و پروژه بگیران نداشته ونخواهد داشت. 

   حمایت 106 تشکل از هیات رییسه جدید 
پس از خبرسازی‌ها علیه ریاست اتاق بازرگانی ایران و شایعه استعفای حسین سلاح‌ورزی از این سمت، اتاق ایران تاکید کرد: «هم سلاح‌ورزی و هم دیگر اعضای هیات رییسه به پشتوانه آراء خود به فعالیتشان ادامه می‌دهند. به‌رغم برخی خبرسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، رییس اتاق ایران مشغول انجام ماموریت‌ها و وظایف معمول ریاست پارلمان بخش خصوصی است.» اتاق بازرگانی ایران در خبر دیگری نیز اعلام کرد که در حال حاضر حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق ایران در یک جلسه کاری با سفیر ایران در سوئد جهت هماهنگی‌های معمول تجاری است. از سوی دیگر با توجه به اخبار روزهای گذشته و تحت فشار گذاشتن اتاق بازرگانی ایران، روز گذشته؛ 106 تشکل اقتصادی به سران قوا خواستار حمایت از نتیجه انتخابات هیات رییسه اتاق ایران شدند.

تا شاید به این طریق داستان انتخابات اتاق بازارگانی به پایان رسد.در همین حال، روابط عمومی اتاق ایران به انتشار خبر کذب درباره ریاست اتاق ایران از سوی «ایرنا» واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای نوشت: «به دنبال برگزاری انتخابات با شکوه و موثر هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور اکثریت قریب به اتفاق صاحبان رای، شاهد پاره‌ای بداخلاقی‌ها با هدف دخالت در امور داخلی بزرگ‌ترین نهاد مدنی بخش خصوصی کشور بوده‌ایم که این رفتار و گفتار بی‌سابقه در راستای آسیب زدن به امنیت روانی فعالان بخش خصوصی و بی‌ثبات نشان دادن اقتصاد کشور در اوج جنگ تحمیلی اقتصادی است. در ادامه این اقدامات ضد ایرانی، خبرگزاری ایرنا اقدام به انتشار خبر کذب و نادرستی کرد که اگر از روی جهالت و ناآگاهی نباشد قطعا در راستای پروژه تضعیف اقتصاد و سرمایه‌گذاری امن در کشور است.

با توجه به رفتار غیرحرفه‌ای این رسانه تا زمانی‌که این خبرگزاری رسما خبر جعلی خود را تکذیب و نسبت به جبران اشتباه خود اقدام نکند، ضمن تقدیر و تشکر از سایر اصحاب رسانه و به‌ویژه خبرنگاران دلسوز و سختکوش خبرگزاری ایرنا، تا اطلاع ثانوی از همکاری با این خبرگزاری معذور هستیم.»هیات نمایندگان اتاق ایران در تاریخ ۲۸ خرداد با ۲۶۵ رأی معادل ۶۲,۲ درصد آرا، حسین سلاح‌ورزی را برای ۴ سال به ریاست اتاق ایران برگزید. اما در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها با ایجاد حاشیه برای انتخابات حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات و تمکین از آرای اکثریت نمایندگان بخش خصوصی ایران نشدند.

این در حالی است که طبق نظر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، این انتخابات در چارچوب قانون و آیین‌نامه انتخاباتی اتاق ایران انجام‌شده و پایان‌یافته است. همچنین اسناد تأیید این انتخابات طبق آیین‌نامه انتخاباتی اتاق ایران به شورای عالی نظارت اعلام‌شده است.محمد سروش نماینده معاونت حقوقی اتاق ایران در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور هم چند روز پیش گفته است: «هیچ مقرره و فرآیندی برای ابطال انتخابات هیات رییسه اتاق ایران وجود ندارد. اسناد صحت این انتخابات به وزارت صمت ارسال و موضوع خاتمه یافته است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر