شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 85450
تاریخ انتشار: 03 تير 1402 15:14
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر انتخابات اتاق بازرگانی ایران در فضای غیرقانونی برگزار شده بود باید نماینده وزارت صمت و دبیر شورای عالی نظارت مانع از برگزاری آن می‌شد و وقتی منعی ایجاد نشد. پس نتیجه می‌گیریم که انتخابات در فضای کاملا قانونی برگزار و هیات رییسه از سوی هیات نمایندگان اتاق برگزار شدند.
 خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه انتخابات اتاق بازرگانی ایران در شرایط آزاد برگزار شد، گفت: نمایندگان وزارت صمت در انتخابات اتاق ایران حضور داشتند و انجمن نظارت به عنوان متولی برگزار کننده انتخابات دوره دهم، این انتخابات را مدیریت کرد و هیات رییسه اتاق در یک انتخابات آزاد برگزیده شدند. رییس اتاق با رای اکثریت مطلق نمایندگان بخش خصوصی در سراسر کشور انتخاب شد.

عباس آرگون با بیان اینکه منعی برای برگزاری انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی وجود نداشت، افزود: نمایندگان درخواست ابطال انتخابات را ندارند و درخواست اعمال ماده 234 کردند. در زمان برگزاری انتخابات نماینده وزیر صمت در جلسه حضور داشت.

به گفته وی؛ باید به سمت تعامل و همکاری برویم و زمان را نباید با موضوعات این چنینی از دست داد و در فضای تعاملی میان دولت و بخش خصوصی زمینه‌های رشد و توسعه اقتصاد را فراهم و از شرایط فعلی عبور کنیم.

آرگون با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید متعهد به قانون باشند، افزود: نباید فراقانونی رفتار کرد و این انتخابات بر اساس آیین‌نامه شورای مجلس و آیین‌نامه شورای عالی نظارت برگزار شد و در انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران نیز شاهد حضور نماینده دولت در هیات رییسه هستیم و به نظر می‌رسد که این تعامل باید ادامه داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: اگر انتخابات اتاق بازرگانی ایران در فضای غیرقانونی برگزار شده بود باید نماینده وزارت صمت و دبیر شورای عالی نظارت مانع از برگزاری آن می‌شد و وقتی منعی ایجاد نشد پس نتیجه می‌گیریم که انتخابات در فضای کاملا قانونی برگزار و هیات رییسه از سوی هیات نمایندگان اتاق برگزار شدند.

 این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی بر نحوه انتخابات دخالت داشتند؟ افزود: من بر این موضوع اشرافی ندارم و ترجیح می‌دهم در باره موضوعاتی که اطلاعی از آن ندارم اظهار نظر نکنم. آنچه مسلم است تشکل‌ها و انجمن‌های اقتصادی تبریک خود را به هیات رئیسه جدید اعلام و از این انتخابات استقبال کردند. به هر حال تیم جوانی انتخاب شده که میانگین سنی آن نسبت به دور گذشته پایین آمده است؛ به عبارت دیگر چیدمان هیات رئیسه دور دهم اتاق بازرگانی ایران به گونه‌ای است که تجربه و نیروی جوان در هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران قابل مشاهده است.

آرگون در پایان تصریح کرد: باید به قوانین احترام بگذاریم اتاق جایگاه فراقانونی رفتار کردن را ندارد و اتاقی‌ها به دنبال این هستند که قدمی اصلاحی در راستای شفافیت و پاسخگویی بردارند تا در نهایت شاهد بهبود اقتصاد کشور باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر