پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 85386
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1402 09:34
افزایشی‌های وکاهشی های بازار چه می گویند

کف دلار چند است؟

قیمت‌های مهم در صعود، مقاومت 48 هزار و 800 تومان، 49 هزار و 300 تومان و 49 هزار و 500 تومان است و اعداد مهم پایینی، 48 هزار و 300 تومان و مرز روانی 48 هزار تومان و 47 هزار و 800 تومان است که قیمت با رسیدن به این سطوح می‌تواند واکنش داشته باشد.
 قیمت درهم ، هرات را به پایین هل داد. قیمت دلار در بازار ارز هرات، ابتدا در سطح ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان باز شد و قبل از باز شدن بازار دبی در همین سطح نوسان کرد. اما با شروع نرخ‌دهی درهم در ساعت 11 روز دوشنبه، قیمت دلار هرات در ظرف چند دقیقه کانال 49 را از دست داد و به 48 هزار و 700 تومان رسید و این کاهش تا سطح حمایت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان ادامه‌دار شد.

 قیمت درهم در 13 هزار و 530 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به 13 هزار و 420 تومان رسید. معامله‌گران می‌گفتند در این بازار تزریق داشتیم و به واسطه کاهش در بازار درهم بازار ارز و طلا هم افت کرد. البته یکسری از معامله‌گران هم کاهش دلار را به کاهش طلا و سکه ربط می‌دادند و می‌گفتند طلا و سکه لیدر بازارند.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین افت قیمت در بازار سکه رفاه بود و قیمتش نزدیک به 700 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به 27 میلیون و 990 هزار تومان رسید که زیر بازار بود. معامله‌گران می‌گویند در این بازار حقوقی‌ها فقط می‌فروختند.

در روز دوشنبه خبر سفر امیرعبدالهیان به عمان هم به بازار مخابره شد. گمانه‌زنی‌های مختلفی درمورد این سفر در بازار وجود داشت و می‌گفتند سفر امیرعبدالهیان به عمان و قطر برای هماهنگ کردن انتقال دلارهای بلوکه در این کشورها و همچنین مذاکرات برای تبادل زندانی‌ها است. 

همین خبر هم در کاهش نرخ بی‌تاثیر نبود. بازار از زمان سفر سلطان عمان به ایران و گمانه‌ها در مورد توافق موقت، راه نزول را در پیش گرفته است و معامله‌گران می‌گویند به واسطه این خبرها کمتر کسی خریدار است. 

آن‌ها می‌گویند عمان مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در بانک عراق است و قطر مسئول نظارت بر درخواست‌ها و هزینه‌کرد دلارهای بلوکه شده در کره. یک شایعه هم در بازار وجود داشت که همزمان با سفر امیرعبدالهیان، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم عازم عمان می‌شود.

با این خبرها و خبر افزایش صادرات نفت ایران معامله‌گران بازار ارز هرات می‌گفتند بانک مرکزی ایران چپش پر شده است.

با افت بازار و ورود قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان، تکنیکال‌کاران می‌گفتند قیمت به کف کانال نزولی رسیده که 48 هزار و 300 تومان است. با کف‌زنی قیمت نوسانگیران سیگنال خرید دریافت کردند. به عقیده معامله‌گران اگر این کف از دست برود با هیجان فروش می‌توانیم شاهد افت بیشتر قیمت در بازارها باشیم. 

اما اگر بالای این کف بمانیم کم کم سقف دلار از 49 هزار 800 تومان به پایین می‌آید و قیمت می‌تواند بین کف و سقف نوسان بدهد تا از یک طرف بشکند.

 کاهشی‌های بازار معتقدند با توجه به اخبار و نبود تومان در بازار، می‌توانیم شاهد نوسان قیمت در همین کانال باشیم تا خبر مثبت از سفر امیرعبدالهیان بیاید و این کف بشکند. 

اما افزایشی‌های بازار معتقدند بعد از نوسان قیمت بین 48 هزار و 400 تومان تا 49 هزار و 500 تومان،‌ قیمت از سقف خارج می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند نتیجه این دور از سفر امیرعبدالهیان منفی خواهد بود و به واسطه آن خریداران جرات بیشتر پیدا می‌کنند و به قیمت دلار نوسان افزایشی می‌دهند.

 آن‌ها تصور می‌کنند اخبار مثبت از قیمت‌های بالاتر به بازار مخابره می‌شود. قیمت‌های مهم در صعود، مقاومت 48 هزار و 800 تومان، 49 هزار و 300 تومان و 49 هزار و 500 تومان است و اعداد مهم پایینی، 48 هزار و 300 تومان و مرز روانی 48 هزار تومان و 47 هزار و 800 تومان است که قیمت با رسیدن به این سطوح می‌تواند واکنش داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر