دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 85288
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1402 22:30
تایید صلاحیت 25 نامزد انتخابات هیات رئیسه اتاق/ایرنا خبر رد صلاحیت سلاح‌ورزی را حذف کرد

پنج نامزد ریاست اتاق ایران

طبق اخبار دریافتی، در حال حاضر صلاحیت ۲۵ نامزد انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران به تایید نهادهای امنیتی رسیده‌ است.
به گزارش راه امروز: انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، طبق برنامه از پیش تعیین شده و در زمان مقرر یعنی یکشنبه ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.
با توجه به اینکه زمانی به برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق نمانده است، اما هنوز اعلام رسمی از وزارت اطلاعات درباره تایید صلاحیت کاندیدای انتخاباتی انجام نشده است. 

خبر رد صلاحیت سلاح ورزی که حذف شد

با این حال، ایرنا خبرگزاری دولت،  امروز پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه در خبری، رد صلاحیت سلاح‌ورزی به عنوان نامزد انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران از سوی نهاد‌های امنیتی را روی خروجی خود قرار داد. اما ساعاتی بعد، خبر اختصاصی خود را از خروجی این خبرگزاری برداشت!

یونس ژائله و احد عظیم‌زاده از اتاق تبریز، جمال رازقی جهرمی از اتاق شیراز، پیام باقری، حمیدرضا صالحی و قدیر قیافه از اتاق تهران از جمله نامزدهایی هستند که با عضویت آنها در انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران موافقت شده‌ است.

از جمله نامزدهای انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران که هنوز تائید صلاحیت آنها از سوی نهادهای امنیتی احراز و اعلام نشده، کیوان کاشفی رئیس سابق اتاق کرمانشاه، مسعود گلشیرازی از اتاق اصفهان و حسین پیرموذن از اتاق اردبیل هستند.

پنج نامزد ریاست اتاق چه کسانی هستند
؟
در این میان از «یونس ژائله، محسن بهرامی ارض‌اقدس، احد عظیم‌زاده، حسین سلاح‌ورزی و حسین پیرموذن» بعنوان نامزدهای ریاست دهمین دوره اتاق بازرگانی نام برده می شود. 

بررسی ها نشان می دهد، نتیجه تایید صلاحیت‌های اعلام شده تا این لحظه به این شرح است: «قاسم کریمی، نادر طیبی، یونس ژایله، سید یوسف قاضی عسگر، جعفر نیکزاد، محمود تولایی، فرشته امینی، سید کمال حسینی، حمیدرضا صالحی سلمی، مجتبی حاج حسینی، امیرعادل طاهرخانی، عبدالله مهاجر دارایی، ابوالفضل رجبیان، محمد جواد حاجی حسینی، محمد ترکمانه، محمد حلوانی، پیام باقری، احد عظیم زاده، جمال رازقی جهرمی، محسن احتشام، محمدعارف ابراهیمی، اسحاق بندانی، قدیر قیافه، عماد مردانی، محمودی تهی دست.»

البته صلاحیت باقی افراد هنوز در حال بررسی است و اعلام نشده است. لازم به توضیح است که نتایج اعلام شده، نظر وزارت اطلاعات نیست.   برخی از کاندیداها اعلام کردند که حراست وزارت صمت به آنان تایید صلاحیتشان را پیامک کرده است. نظر قطعی باید توسط وزارت اطلاعات اعلام شود؛ بنابراین هنوز باید منتظر ماند تا وزارت اطلاعات اعلام نظر کند.

نتیجه تایید‌صلاحیت ها به کاندیداها اعلام شد

البته دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران درباره نتیجه احراز صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیات‌رئیسه اتاق ایران، گفته است: روز گذشته عصر، نامه‌ای را از رئیس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم که نظر خود را درباره کاندیداهای ثبت‌نام شده برای انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، اعلام کرده بود.

جهانبخش سنجابی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران به دلیل زمان محدود، محتوای نامه را به هر یک از کاندیداها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کرده؛ اما فرصتی برای بررسی حقوقی و محتوایی موضوع، سوالات و ابهامات، لازم‌الاجرا بودن یا نبودن نظرها نداشته و برای همین من هیچ پاسخی درباره پرسش‌های حقوقی و محتوایی ندارم.

او اظهار کرد: نظر حراست وزارت صمت درباره هر کدام از کاندیداها به خود فرد اطلاع‌رسانی شده که این نظر موید بالامانع بودن یا نبودن شرکت در انتخابات بوده و یا اینکه پرونده کماکان در حال رسیدگی است و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.  او تاکید کرد: گمانه‌زنی‌ها درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها، مورد تایید انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر