شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 85257
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1402 13:01
جزئیاتی از جلسه رای اعتماد سکاندار جدید وزارت صمت؛

«علی‌آبادی» آخرین وزیر صمت دولت خواهد بود؟

تصدی وزارتخانه صمت، پس از برکناری پرحاشیه فاطمی امین وزیر پیشین صمت، این‌بار به علی‌آبادی سپرده شد.
به گزارش راه امروز: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد.  پس از اتمام رای‌گیری، نمایندگان مجلس با 187 رأی موافق، 58 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه صمت را به علی‌آبادی سپردند.

اما روز قبل از جلسه، حرف وحدیث‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد، که حکایت از ابهام وجعلی بودن مدارک دانشگاهی «علی‌آبادی» داشت. هرچند این موضوع تکذیب شد، اما نمایندگان مخالف، از گزینه پیشنهادی صمت خواستار توضیح شدند.

حاشیه دیگرش، اما دریافت حقوق 600 یورویی، معادل ۶۰۰ میلیون تومانی - بخوانید حقوق نجومی- او در ماه بود که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد. انتقادات از گزینه پیشنهادی صمت به همین جا ختم نشد؛ یکی از نمایندگان مخالف هم با بیان اینکه مشابه برنامه‌های علی‌آبادی را می‌شود، از میدان انقلاب کپی گرفت و آورد، بیان کرد که پزشک اطفال وزیر امور خارجه می‌شود، کسی علوم سیاسی خوانده وزیر کار! همین باعث شده کشور به روز سیاه بشیند.

دیگر نماینده مخالف هم گفت که علی‌آبادی، در دوره‌ای که در کشور سمتی داشته، مانع واردات لکوموتیو شده، حالا چطور می‌تواند با واردات خودرو موافق باشد؟! آوردن نیروی اتوبوسی در صمت از سوی او نیز مورد انتقاد قرار گرفت و آن را برای کشور زهر مهلک دانستند. با همه اینها، وزیر صمت با دفاع از خود وارایه وعده‌های چندگانه توانست از مجموع 255 نماینده 187 نماینده را با خود همراه کند.

بنابراین تصدی وزارتخانه صمت، پس از برکناری پرحاشیه فاطمی امین وزیر پیشین صمت، این‌بار به علی‌آبادی سپرده شد. 

حال، با توجه به اینکه نمایندگان لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را در دستور کار قرار دارند، پس از تفکیک وزارت صمت، علی‌آبادی آخرین وزیر صمت دولت خواهد بود.

 با لحاظ سابقه صنعتی عباس علی‌‌‌آبادی می‌‌‌توان وی را فردی دانست که از اهمیت نقش‌آفرینی کشور در زنجیره تامین منطقه‌‌‌ای و جهانی و همچنین به زوایای مختلف تولید صنعتی آگاه است؛ اما ناچار به پیگیری اموری است که در قالب قانون و مقرره از جانب مجلس و دولت به وی تحمیل خواهد شد.

 باید دید در میدان عمل این چهره باسابقه و صنعتی دست به جراحی واقعی بخش صنعت و رها ساختن تولید از بحران‌‌‌ اقتصاد دستوری خواهد زد یا اینکه در مسیر اسلاف خود پا خواهد گذاشت و برای چالش‌‌‌ها و ابرچالش‌‌‌ها نسخه‌‌‌های تسکین مقطعی خواهد نوشت؟

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر