شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 85223
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1402 11:12
در حالی که حدود ۹ ساعت از روز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ می‌گذرد، اما سایت علی‌بابا همچنان مشغول فروش بلیت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله هوایی است.
تسنیم نوشت: درحالی طبق نامه معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی قرار بود فعالیت "علی‌بابا" به‌دلیل گرانفروشی از امروز تعلیق شود که این مجموعه همچنان فعالیت ادامه می‌دهد.

دیروز معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به ایرلاین‌های داخلی، نمایندگی کل فروش و مدیریت شعب ایرلاین‌های خارجی فعال در ایران از تعلیق یکماهه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفر‌های علی‌بابا خبر داد.

در بخشی از نامه حسن خوشخو آمده است: «.. پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفر‌های علی‌بابا از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ به‌دلیل نمایش نرخ‌های بلیت در مسیر‌های داخلی بالاتر از نرخ‌های ابلاغی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و گرانفروشی بلیت هواپیما به‌مدت یکماه تقویمی تعلیق می‌شود.»

در حالی که حدود ۹ ساعت از روز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ می‌گذرد، اما سایت علی‌بابا همچنان مشغول فروش بلیت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله هوایی است. به‌عنوان مثال این سایت بلیت پرواز تهران-مشهد تاریخ ۱۷ تیرماه را با قیمت یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروش عرضه کرده است، یعنی قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری!


در مورد دیگری بلیت پرواز تهران-کیش برای تاریخ ۲۷ خردادماه (شنبه هفته آینده) با قیمت ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان عرضه شده است. فروش این بلیت به‌صورت چارتری (هواپیمایی ماهان) بوده و از قیمت تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یعنی یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان حدود ۹۳ درصد بالاتر است!

مشخص نیست چرا با وجود مکاتبه سازمان هواپیمایی و اعلام تعلیق مجوز فعالیت "علی‌بابا"، این مجموعه همچنان مشغول فروش بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر