جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 85203
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1402 13:10
سخنگوی وزارت خارجه: مبنای مذاکرات، همان برجام است؛ چارچوب جدیدی نداریم

مذاکره برای توافق موقت را تایید نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: اخیرا خبرهایی در خصوص توافق موقت مطرح شده که بیشتر گمانه زنی رسانه ای است یا احیانا اخباری است که برخی طرف ها با انگیزه های سیاسی خود مطرح یا در جهت بر هم زدن روند جاری مذاکرات ترویج می کنند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری اظهار داشت: اخیرا خبرهایی در خصوص توافق موقت مطرح شده که بیشتر گمانه زنی رسانه ای است یا احیانا اخباری است که برخی طرف ها با انگیزه های سیاسی خود مطرح یا در جهت بر هم زدن روند جاری مذاکرات ترویج می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: مبنای مذاکرات رفع تحریم همان توافق برجام است و در این ارتباط چارچوب جدیدی را نداریم. خبرهایی مطرح شده از جمله توافق موقت و ... اینها را گمانه زنی رسانه‌ای می‌دانیم و یا اخباری که برخی طرف ها با انگیزه‌های خاص سیاسی با هدف بر هم زدن روند جاری مذاکرات ترویج می‌دهند. مذاکره‌ برای توافق موقت و یا ترتیبات جدیدی که جایگزین برجام باشد را تأیید نمی‌کنیم. 

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری اظهار داشت: مذاکرات مسقط مخفی نبوده و از طریق واسطه‌ها گفت‌وگوهای غیرمستقیم و از طریق واسطه انجام می‌دهیم. ما به عنوان دستگاه دیپلماسی و نمایندگی‌های ایران در سازمان ملل وظایف محوله را در چارچوب منافع عالی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم و هیچ فرصتی را برای تحقق منافع ملی کشور از دست نمی‌دهیم و در عین حال خطوط قرمز و رویکرد اصولی ایران را رعایت می‌کنیم و همواره به آن پایبند هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر