شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 85169
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1402 13:58
عضو شورای شهر: ۳۷ واحد خانه دودی در منطقه ۱۵ تهران شناسایی شده؛ اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند/ اجاره واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر

کشف 37 خانه دودی در تهران!

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند، از سوی شهرداری در منطقه ۱۵ شناسایی شده است.
سایت شهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند، از سوی شهرداری در منطقه ۱۵ شناسایی شده است.

ناصر امانی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش محله‌گردی از شوش در منطقه ۱۵ با بیان اینکه بخشی از مشکلات این محله ناشی از قرار گرفتن در مرز است، اظهار کرد: معمولاً مشکلات این محله از دید شهرداران دو منطقه مغفول می ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نام میدان شوش نه تنها برای تهرانی ها بلکه برای مردم دنیا معروف است، خاطرنشان کرد: این میدان در چهار دهه اخیر میدان مرکزی جنوب شهر تهران بوده و ۳۸ هزار نفر در محله شوش زندگی می کنند.

امانی همچنین تصریح کرد: ۶۰ درصد این ناحیه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده اما با این وجود، حضور اتباع بیگانه از مشکلات این منطقه بوده و ۵۰ درصد ساکنان اتباع بیگانه هستند.

او با بیان اینکه اجاره واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر اجاره مسکن را به شدت افزایش داده است، یادآور شد: این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات کرده اند و مردم نگران فرزندان خود هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ۳۷ مورد از خانه های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند از سوی شهرداری شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در این محله شبانه زباله ها از زباله گردان خریداری می شود، گفت: باید فکر اساسی برای حل مشکل مردم این محله و سایر محلات مرکزی شهر تهران انجام دهند.

امانی با بیان اینکه با ابلاغ ضوابط جدید از سوی شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب ملایمی در حال انجام است، یادآور شد: هزار و ۸۰۰ معبر بن بست در این ناحیه وجود دارد که ۳۰۰ معبر آن در محله شوش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است اما مبلغی تحت عنوان تدوین ضوابط شهر به میزان ۷۰ میلیون تومان اخذ می شود.

او با بیان اینکه سد معبر از سوی بساط گستران منجر به مزاحمت برای مردم می شود، خاطرنشان کرد: حضور اوراق فروشان در محله یکی از مشکلات مردم است و کسانی که نتوانستند منتقل شوند از اقشار ضعیف و کم درآمد بوده اند.

امانی تأکید کرد: بوی تعفن ناشی از زباله های موجود در انهار یکی از مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند لذا باید لایروبی انهار در محله شوش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که برای تصویب لایحه راه اندازی سازمان اقامت پیگیری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: تصمیم گیری جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمپ دائمی و تخریب خانه های قرمز و دودی، تسهیل ضوابط نوسازی بافت فرسوده در پلاک های تجمیعی، انتقال اوراق فروشان به مجتمع خاوران، انتقال پسماند محله، تعیین تکلیف فروشگاه های شهر و روستا و رفاه از درخواست های مردم این محله است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر