پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 85066
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1402 12:57
دبیر انجمن صوتی و تصویری گفت: مدتی است نمی‌گذارند لوازم خانگی به ایران قاچاق شود برای همین کارخانجات ایران قیمت محصولاتشان را خیلی بالا برده‌اند.
محمدرضا شهیدی دبیر انجمن صوتی و تصویری گفت: تولید کنندگان در یک رقابت نابرابری قرار گرفته‌اند، یعنی رقابتی بین محصولات تولید داخل با محصولاتی که به وفور به کشور وارد می‌شود.

وی بیان کرد: به هرحال هر نوع قاچاقی که در کشور ایجاد میشود، واریزی هایشان از طریق بانک‌ها صورت می‌پذیرد. یعنی برای واردکردن کالا‌های قاچاق یکسری واریز‌ها انجام می‌شود و قطعا شماره کارتی برای این مورد وجود دارد. درنتیجه بانک مرکزی به راحتی می‌تواند این موارد را رصد کند.

شهیدی عنوان کرد: یکی از راه‌های بسیار موثر، بررسی حساب همین گونه افراد است که میتوانند قاچاقچیان را شناسایی کنند. از سوی دیگر هم میتوانند مرز‌ها و مبادی غیر رسمی و روش‌های غیرقانونی را شناسایی کنند. همچنین مرز‌هایی که توسط قاچاق چیان دور زده می‌شود، می‌توانند مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته شهیدی، یعنی دولت می‌تواند واردات غیرقانونی را با روش‌های مختلف شناسایی کند و تمامی این موارد قابل کنترل هستند. اما عمدتا راه مناسب برای شناسایی قاچاقچیان همان کنترل حساب‌های بانکی است.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت: مدتی است نمی‌گذارند لوازم خانگی به ایران قاچاق شود برای همین کارخانجات ایران قیمت محصولاتشان را خیلی بالا برده‌اند. از سوی دیگر هم کیفیت محصولات پایین آمده است./باشگاه خبرنگاران


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر