شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 84929
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1402 09:31
هیات نمایندگان منتخب در انتخابات اتاق تهران، در نخستین نشست بعد از معرفی نمایندگان دولت و اعطای اعتبارنامه‌ها، هیات رئیسه جدید این اتاق را تعیین کردند.
اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با دستور کار انتخاب هیات رئیسه جدید برگزار شد و با رأی اعضای هیات نمایندگان، ترکیب ۵ نفره اعضاء هیات رئیسه جدید برای یک دوره ۴ ساله انتخاب شدند.

محمود نجفی‌عرب رئیس شد

نجفی‌عرب تنها نامزد کرسی ریاست اتاق تهران بود و ۳۲ رأی کسب کرد. ۱۹ رأی سفید نیز به صندوق ریخته شد.

در انتخابات نواب رئیس اتاق تهران، فریال مستوفی،مهدی صادقی نیارکی و شهاب جوانمردی نامزد شدند.

فریال مستوفی ۲۴ رأی
شهاب جوانمردی ۲۷ رأی
مهدی صادقی نیارکی ۲۹ رأی

به این ترتیب، با آرای هیات نمایندگان اتاق تهران، مهدی صادقی نیارکی نایب رئیس اول و شهاب جوانمردی  نایب‌رئیس دوم شدند.

نکته جالب اینجا بود که برخی از اعضای بخش خصوصی رای خود را به نماینده دولت دادند، تا اسم نیارکی از گلدان اتاق بیرون بیایید. به طوریکه با اختلاف 2 رای بیشتر از نماینده بخش خصوصی، بعنوان نائب اول انتخاب شد.

این رای نشان می دهد، دولت در لابی با برخی افراد در بدنه اتاق موفق عمل کرده و توانسته به راحتی گزینه مدنظر خود را وارد هیات رئیسه کند. 

ناگفته نماند که برخی اعضا بخش خصوصی در این جلسه غایب بودند، که غیبتشان در نتیجه آرا اثر گذار بود. برخی عنوان کردند که غیب برخی از اعضا به نشانه اعتراض به روند هیات رئیسه اتاق تهران بوده است. 

البته نیارکی در معرفی خود پشت تریبون اتاق اعلام کرد که بصورت خیلی ناگهانی تصمیم گرفته تا کاندیدای هیات رئیسه باشد و حتی برخی به او توصیه کردند، به این انتخاب ورود نکند، چون ممکن است رای نیاورد.

 اما نتایج رای گیری چیزی دیگری را نشان می داد و مشخص بود که رای به نیارکی با هماهنگی های قبلی بین دولت و بخش خصوصی به گلدان رای ریخته شده است. به طوریکه چند منبع آگاه در اتاق بر این موضوع نیز صحه گذاشتند. 


عباس آرگون خزانه‌دار اتاق تهران شد

برای کرسی خزانه‌داری، عباس آرگون و هرویک یاریجانیان نامزد شدند که عباس آرگون با ۴۶ رای خزانه‌دار و عضو هیات رئیسه اتاق تهران شد.

فرزین فردیس منشی هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران شد

برای کسب کرسی منشی هیات رئیسه، فرزین فردیس و مجید موافق قديري نامزد شدند.

از ۵۲ رای ریخته شده به گلدان‌ها، فردیس ۳۱  رأی کسب کرد.

موافق قدیری نماینده بخش دولت در هیأت نمایندگان اتاق تهران است و نامزد دولتی‌ها برای کرسی منشی هیأت رئیسه اتاق تهران بود.

در این نشست، از تعداد ۵۱ نفر حاضر در جلسه رأی‌گیری، ۱۹ رأی سفید، یک رأی باطله و ۳۲ رأی متعلق به تنها نامزد ریاست اتاق بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر