چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 84824
تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1402 09:20
انتخابات هیات رئیسه اتاق پایتخت دوم خرداد برگزار می‌شود؛

معرفی پنج عضو انتخابی هیات رئیسه اتاق تهران

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران روز سه‌شنبه دوم خرداد برگزار می‌شود. بنابراین با توجه به معرفی نمایندگان دولت در اتاق، در نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، ۵ عضو انتخاب شده هیات رئیسه دوره دهم از هیات نمایندگان رأی اعتماد خواهند گرفت.

اختصاصی/ به گزارش راه امروز: پس از برگزاری انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در اسفند سال گذشته و تایید اسامی منتخبان بخش خصوصی، طبق قانون دولت نیز باید ۲۰ نماینده خود در اتاق بازرگانی تهران را معرفی می‌کرد که سرپرستان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی این موضوع را نهایی کرده‌اند.

۲۰ نماینده دولت در اتاق
بر اساس اعلام سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت، علی نبوی، علیرضا پیمان پاک، مهدی ضیغمی، حسین فرهیدزاده، محمد آرام بن یار، محمد مهدی برادران خلخالی، رضا محتشمی پور، علیرضا شاه میرزایی، سید محمد موسوی، یونس سلمانی، مهدی صادقی نیارکی، محمد رضوانی فر، آرمان خالقی، حامد زرگر و مهدی مسکنی افرادی هستند که از سوی این وزارتخانه برای عضویت در دور جدید اتاق بازرگانی تهران معرفی شده‌اند.

با اعلام وزارت کشاورزی، جهانبخش سنجابی شیرازی به عنوان نماینده این وزارتخانه در هیات نمایندگان اتاق تهران معرفی شد. جهانبخش سنجابی در انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی، یکی از اعضای شورای‌عالی نظارت بر اتاق‌ بازرگانی بود. او همچنین دبیرکل اتاق بازرگانی  مشترک ایران و عراق است.

پیش از این، وزارت کشاورزی چهار نماینده خود در هیات نمايندگان اتاق تهران را معرفی کرده بود و به این ترتیب لیست پنج نفره نمایندگان وزارت کشاورزی در اتاق تهران تکمیل شد. در نامه وزارت جهادکشاورزی، احمد خانی نوذری، عطاالله اشرفی اصفهانی، مجید موافق قدیری و جعفر فرجی، معرفی شدند. عطاالله اشرفی اصفهانی و جعفر فرجی در دوره نهم نیز از سوی همین وزارتخانه به عنوان نمایندگان دولت معرفی شده و جزو هیات نمایندگان اتاق تهران بودند.

 احمد خانی نوذری که در حال حاضر معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به عنوان یک چهره جدید معرفی شده تا این وزارتخانه بزرگ و مهم اقتصادی نیز در اتاق تهران نماینده داشته باشد.‌

با توجه به اینکه۲۰ نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران تعیین تکلیف شدند،  دیگر محدودیتی بر سر تشکیل نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران وجود نخواهد داشت.از این‌رو، اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، سه شنبه این هفته با حضور ۴۰ نماینده بخش خصوصی و ۲۰ نماینده دولت برگزار می شود.

هیات رئیسه اتاق چه کسانی هستند؟
انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران روز سه‌شنبه دوم خرداد برگزار می‌شود. طبق روال دوره های گذشته، فرآیند تعیین هیات رئیسه اتاق تهران در جلساتی که گروه ئتلاف برای فردا طی هفته‌های اخیر برگزار کرد، مشخص شده‌است و روز سه‌شنبه دوم خردادماه، پنج عضو انتخاب شده هیات رئیسه دوره دهم از هیات نمایندگان رأی اعتماد خواهند گرفت. 

بنابر اخبار دریافتی خبرنگار راه امروز، «محمود نجفی‌عرب» به عنوان رئیس دوره دهم اتاق تهران معرفی خواهد شد.  اما براساس زمزمه‌ها «محمود نجفی عرب» رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، «حسن فروزانفرد» عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران و «محسن بهرامی ارض اقدس» عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران سه کاندیدای اصلی رسیدن به کرسی ریاست اتاق بازرگانی تهران هستند، اما شانس کدام گزینه بیشتر است.

به گفته منابع آگاه هرچند «محمود نجفی عرب» به دلیل حمایت طیف قدیمی اتاق از شانس بیشتری برای رسیدن به کرسی ریاست برخوردار است، اما این منبع آگاه به این نکته نیز اشاره می کند در مقابل طیف قدیمی در این دوره طیف جوان‌تر اتاق نیز از «حسن فروزانفرد» حمایت می‌کنند. اما به گفته این منبع مطلع در میان سه گزینه مطرح «محسن بهرامی ارض اقدس» هم با توجه به سابقه‌ای که در اتاق بازرگانی دارد خواستار ریاست این اتاق است.

همچنین «فریال مستوفی» بر کرسی بانوان کارآفرین در هیات رئیسه خواهد نشست.  از میان اعضای جوان و لیست جدید هیات نماینگان نیز «فرزین فردیس، کاوه زرگران و هرویک یاریجانیان» به جمع هیات رئیسه اتاق تهران راه خواهند یافت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر