يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 84736
تاریخ انتشار: 24 ارديبهشت 1402 10:08
طبق اعلام انجمن روغن نباتی ایران، درحال حاضر بیش 200 هزار تن انواع روغن خام در بنادر رسوب شدند ولی هنوز بانک مرکزی ارزی به آنها نداده است.
هفته گذشته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با جمعی از فعالان اقتصادی دیدار کرد. او پس از این دیدار در توئیتر خود نوشت، فعالان اقتصادی هر کدام نتو انستند ارز دریافت کنند به بانک مرکزی اعلام کنند.

حال انجمن روغن نباتی اعلام کرده است، 200 هزار روغن خام در گمرک به دلیل نبود ارز رسوب شده است.  این انجمن با اشاره به اینکه فرایند تخصیص ارز به روغن خام از ابتدای سال ۱۴۰۲ به کندی صورت گرفته؛  می گوید: واردکنندگان این کالای ضروری و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن به سر می‌برند. 

فعالان صنعت روغن نباتی در نامه به رئیس کل بانک مرکزی بر این نکته تاکید می‌کنند که چه‌بسـا پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات متعددی درخصوص رفع این مانع بزرگ صورت گرفته است ولیکن هیچیک به نتیجه نرسیده است. چرا که به رغم اعلام رسوب بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع روغن خام در بنادر ورودی کشور و ابراز نگرانی در مورد احتمال ایجاد اختلال در روند مستمر فعلی تولید و توزیع روغن خوراکی، وقوع نوسان در بازار این کالای اساسی و در نهایت، بروز تاثیرات منفی آن بر سفره مردم میهن عزیزمان، هیچگونه اقدام چاره‌سازی در جهت رفع این سد بزرگ در راه تولید صورت نگرفته است. 

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در بخش دیگری از نامه خود نوشته است، با توجه به لزوم تداوم روند منظم تامین روغن خام  این صنعت، اعضا همچون گذشته با دولت همکاری می‌کند. درمقابل خواهان

آنها در ادامه خواهان پشتیبانی دولت و بویژه بانک مرکزی شدند و بر رفع موانع ایجادشده بر سر راه تولید و تامین این کالای اساسی کشور تاکید کردند. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر