چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: 84705
تاریخ انتشار: 23 ارديبهشت 1402 10:47
کرسی‌های هیات‌رییسه اتاق به چه کسانی می‌رسد؟

درخواست اعضا از پدرخوانده

برخی از اعضا منتخب اتاق تهران می‌گویند: اینکه لیست ائتلاف فردا با حمایت خوانساری توانسته پیروز این انتخاب شود، قابل کتمان نیست، اما بهتر آن است که اعضا خودشان در یک هم اندیشی به این نتیجه برسند که چه کسی رییس اتاق شود.
تعادل نوشت: در میانه اردیبهشت ماه، روزنامه تعادل در صفحه صنعت وتجارت، گزارشی را با عنوان «مدعیان ریاست بر اتاق» منتشر کرد، که برخی از اعضا اتاق به این گزارش به صورت مستقیم یا غیرمستقیم واکنش نشان دادند.

در این گزارش از اسامی نام برده شده، که به عنوان گزینه احتمالی رییس و هیات رییسه اتاق تهران این روزها در محافل بخش خصوصی نامشان بیش از سایر اعضا منتخب مطرح است. اما آنچه مشخص است اینکه لیست 40 نفر ائتلاف فردا که با حمایت پدرخوانده خود یعنی «مسعود خوانساری» توانستند به اتاق دهم راه یابند، حال باید به فکر رییس جدید باشند و خودشان از میان اعضا یک نفر را برای پست ریاست و 5نفر دیگر را نیز به عنوان اعضای هیات رییسه برگزینند. اینکه انتخاب ریاست اتاق تهران در این دوره کمی سخت‌تر از دورهای قبل باشد قابل کتمان نیست؛ چراکه در این دوره مسعود خوانساری نتوانست در انتخابات شرکت کند و با این شرایط اتاق بازرگانی تهران سرلیست خود را در فهرست ائتلاف برای فردا از دست داد. 

با توجه به این شرایط و براساس شنیده‌ها از میان فهرست 40 نفره اتاق بازرگانی تهران سه نفر به عنوان کاندیدا در نظر گرفته شده‌اند که می‌توان به «محمود نجفی عرب» رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، «محمدرضا بهرامن» رییس خانه معدن و«حسن فروزانفرد» عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد؛ افرادی که بیش از بقیه اعضای ائتلاف برای فردا نام آنها برای رسیدن به کرسی ریاست به گوش می‌رسد.

 «تعادل» اما در گزارش قبلی خود از «محمود نجفی عرب» به عنوان گزینه قطعی ریاست اتاق نام برد، چراکه گفته می‌شود، گزینه مورد نظر رییس فعلی اتاق تهران یعنی خوانساری است.

حال برخی از اعضا در واکنش به این خبر می‌گویند: اینکه لیست ائتلاف فردا با حمایت خوانساری توانسته پیروز این انتخاب شود، قابل کتمان نیست، اما بهتر آن است که اعضا خودشان در یک هم اندیشی به این نتیجه برسند که چه کسی رییس اتاق شود. درخواست برخی از اعضا از پدرخوانده این است، که اجازه دهد، لیست منتخب با همفکری بیشتر، رییس و اعضای هیات رییسه اتاق را انتخاب کنند. آنها معتقدند، آقای خوانساری یک کارنامه درخشان وخوبی در مدت 8 سال حضورش در اتاق بازرگانی به ثبت رسانده است، اما پذیرفتنی نیست که همچنان بخواهد بدون مشورت اعضای مورد نظر خود را به کرسی بنشاند. یا اینکه فردی چون «محمدرضا مرتضوی» با وجود اینکه در اتاق حضور ندارد، اما اقدام به مهره چینی در اتاق می‌کند، چندان مورد وفاق واجماع اعضا نیست.

البته آنها با اسامی مطرح شده از سوی خوانساری چه برای گزینه ریاست و چه برای گزینه هیات رییسه مشکلی ندارند، اما مساله اشان این است که تصمیمات با شور ومشورت و حضور فیزیکی دیگر اعضا گرفته شود نه در خفا. لازم به توضیح است که این اظهارات خواست برخی اعضای اتاق تهران است که به صورت غیرمستقیم در خلال گفت‌وگو با خبرنگار «تعادل»  بازگو شده است، که به دلیل پاره‌ای ملاحظات ترجیح دادند، نامشان مطرح نشود؛ «تعادل» هم با رعایت اخلاق حرفه‌ای، هدفش از طرح این مساله تنها برطرف کردن دغدغه اعضای اتاق بازرگانی برای انتخاب گزینه بهتر واصلح‌تر است. 

    فهرست دولت هنوز نرسیده!
 حال جدای از اعضای «ائتلاف برای فردا» شنیده‌ها حکایت از آن دارد، یحیی آل‌اسحاق که در میان بخش خصوصی رای نیاورده، احتمالا از میان فهرست دولت برای ریاست اتاق کاندیدا شود. آل‌اسحاق وزیر اقتصاد دولت ششم بود و از سوی دیگر ریاست پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و ریاست فعلی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق را در کارنامه خود دارد.

از او به عنوان یکی از افراد بنام در حوزه تجارت یاد می‌شود. از سوی دیگر هرچند رایزنی‌ها برای انتخابات اتاق بازارگانی تهران در حالی آغاز شده و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آل‌اسحاق قرار است از سهیمه دولت برای حضور در اتاق استفاده کند، اما هنوز دولت فهرست 20 نفره خود را اعلام نکرده است. با این شرایط رییس اتاق بازرگانی تهران هفته گذشته در نامه‌های جداگانه‌ای به سرپرست‌های وزارت صمت و کشاورزی خواستار آن شد تا در اسرع وقت 20 نماینده خود را به دولت معرفی کنند. خوانساری با اشاره به بند 2 ماده 3 آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق‌های شهرستان‌ها که به حضور 20 نماینده دولت در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران اشاره دارد، خواستار تسریع در معرفی این نمایندگان شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر