جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 84665
تاریخ انتشار: 19 ارديبهشت 1402 18:49
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه بخش خصوصی برای تولید و صادرات، پنج میلیارد دلار در منطقه آزاد سرمایه‌گذاری کرده، گفت:باید کریدوری که از روسیه، گرجستان، ارمنستان نخجوان و جلفا می‌گذرد دوباره راه‌اندازی شود؛ چرا که با راه اندازی این کریدور می‌توانیم اقدام به ترانزیت و تجارت کنیم.
به گزارش راه امروز: مدیرعامل منطقه آزاد ارس در یک نشست خبری  با بیان اینکه ۵۵۰ واحد خدماتی در ۱۲ شاخه صنعتی در منطقه آزاد ارس مشغول فعالیت است، اظهار کرد: خودرو، مواد غذایی محصولات نفتی مانند قیر، بنزین هواپیما و بنزین یورو ۴ از موارد تولیدی و صادراتی در این محدوده است که بر همین اساس فعالان بخش خصوصی توانسته‌اند رتبه یک صنعتی کشور در ارس به دست آورند.

مجید کیانی با اشاره به ایجاد گلخانه و باغات مدرن در منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: این اقدام، تصمیم درستی بود که موجب آن ۲۲۰ هکتار زمین زیر کشت رفت و ۲۸۵ هکتار گلخانه نیز به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

این مقام مسوول در منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ارس قطب گلخانه هیدروپونیک کشور است، تاکید کرد: منطقه ارس باغات مدرن در حال توسعه دارد که مقرر شده تا محصولات استوایی که کشور واردکننده آن است، در این باغ‌ها کشت شود تا با تولید آنها نیاز کشور تامین شود و به صادرات نیز برسیم.

او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مناطق آزاد باید متناسب با ظرفیت خود سنجیده شوند، تصریح کرد: ارس تاکنون مسیر خوبی را طی کرده و ظرفیت بیشتری برای بهره‌برداری دارد که باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرد. 

مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین با اشاره به اینکه اجرای مشوق‌ها موجب جذب سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: برای تولید مشترک و صادرات به ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و کردستان عراق تولید و صادر اقداماتی انجام شده است.

 او در عین حال تاکید کرد که کریدوری که از روسیه، گرجستان، ارمنستان نخجوان و جلفا می‌گذرد باید دوباره راه‌اندازی شود؛ چرا که با راه اندازی این کریدور می‌توانیم اقدام به ترانزیت و تجارت کنیم؛ زیرا این مسیر پیش از آسیب‌های واردشده به ریل آن ۷۶ درصد سهم واردات را برعهده داشت که اکنون نیز نیاز به مذاکرات بین‌المللی دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر