يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 84618
تاریخ انتشار: 17 ارديبهشت 1402 00:04
ریزش قیمت در بازار خودرو؛

قیمت خودرو چگونه سقوط می کند؟

بررسی قیمت خودروها در بازار شنبه شانزدهم اردیبهشت نشان می‌دهد که قیمت بیشتر محصولات دو خوردوساز بزرگ در بازار نسبت به یکماه پیش، اغلب در بازه ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان کاهش داشته، اما در این بین کاهش تا ۹۵ میلیون تومانی را هم شاهد بودیم.
به گزارش راه امروز: در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز کاهش ۲۵ و ۳۵ میلیون تومانی دیده می‌شود اما قیمت تیبا دو میلیون تومان و قیمت شاهین ۹۵ میلیون تومان کاهش داشته‌اند و حداقل و حداکثر کاهش را به خود اختصاص داده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲  پ

بررسی قیمت پرتیراژهای خودروسازان در بازار امروز (شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) و مقایسه آن با قیمت‌ها در یک ماه قبل (۱۶ فروردین ماه) نشان می‌دهد که بازار روند کاهشی خود را که حدودا ۱۰ روزی است آغاز کرده را ادامه داده است.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت محصولات بین پنج تا ۹۵ میلیون تومان ارزان شده‌اند.

اما سمندها، تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) در بازار امروز نسبت به ۱۶ فروردین ماه با رشد قیمت همراه بوده که تنها محصولات افزایشی خودروسازان هستند؛ به طور مثال سمند LX ساده ۲۲ میلیون تومان و سمند LX بنزینی EF۷ حدود ۲۸ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده‌اند. تارا اتوماتیک ۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۰ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده‌اند.

در محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز کاهش ۲۵ و ۳۵ میلیون تومانی دیده می‌شود اما قیمت تیبا دو میلیون تومان و قیمت شاهین ۹۵ میلیون تومان کاهش داشته‌اند و حداقل و حداکثر کاهش را به خود اختصاص داده‌اند.

پیش‌بینی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو

موتمنی واردات را عامل مهمی برای کاهش التهابات بازار خودرو دانست. وی عنوان کرد: اگر می‌خواهند التهاب بازار خودرو فروکش کند، باید اجازه دهند خودرو صفر و نو با تعرفه پایین وارد کشور شود. یک سال است که قرار است اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

کنار گذاشتن محدودیت عرضه خودرو تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت خودرو خواهد داشت.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از تاثیر مثبت عرضه بدون محدودیت آن بر قیمت این محصول خبر داد.

سعید موتمنی افزود: اخر سال ۱۳۹۶ شرکت‌های خودروساز یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بودند و حدود ۲۰۰، ۳۰۰ هزار خودرو هم وارد شده بود.

وی با بیان این‌که در آن زمان فاصله قیمتی خودرو‌های وارداتی با مونتاژ ۵ تا ۱۰ درصد بود، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون فاصله قیمتی خیلی زیاد شده است.

موتمنی همچنین واردات را عامل مهمی برای کاهش التهابات بازار خودرو دانست. 

او می گوید: اگر می‌خواهند التهاب بازار خودرو فروکش کند، باید اجازه دهند خودرو صفر و نو با تعرفه پایین وارد کشور شود. یک سال است که قرار است اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان این‌که تا زمانی که خودرو وارد نشود، مشکلات خودرویی حل نخواهد شد، تصریح کرد: اگر ۴ سال گذشته را بررسی کنیم که چقدر خودروسازان تولید داشتند، می‌بینیم ۵۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید و روانه بازار شده است. الان بازار تشنه خودرو است و زمانی مشکل بازار خودرو حل می‌شود که اجازه دهند خودرو نو و کارکرده وارد بازار شود.


قیمت محصولات این دو شرکت در بازار امروز (۱۶ اردیبهشت)، یکماه پیش (۱۶ فروردین) و تغییرات آن در این دو بازه به شرح زیر است:


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر