جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 84510
تاریخ انتشار: 11 ارديبهشت 1402 15:44
طرح دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده در مجلس تصویب شد.

به گزارش راه امروز - نسترن ساکی: نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، با ۱۶۲ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

این دوفوریت قانون مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس را در قالب مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۳ اصلاح می کند و در ۳ ماده این لایحه به مجلس تقدیم می شود. براساس این لایحه دو فوریتی تسهیل گری در روند واردات خودرو مورد توجه قرار گرفته و در عمل شرایطی که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می شود را از بین می برد.

براساس اظهارات ادیانی نماینده دولت؛ این لایحه دوفوریتی می تواند با تسهیل واردات تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند و با توجه به دغدغه مندی نمایندگان نسبت به بازار این دغدغه مندی پاسخ داده می شود و می تواند در کل بازار اثر گذارد.

در بخشی از این لایحه موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودروها مشخص شده لغو و استاندارد کشورهای مبدا با تائید سازمان محیط زیست مورد قبول قرار گرفته، همچنین شرط وجود نمایندگی در داخل کشور به منظور تسهیل در ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین آلات راهسازی برطرف شده و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته می شود.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس نیز با اعلام این خبر نوشت: «دوفوریت لایحه واردات خودرو‌های کارکرده با قاطعیت تصویب شد. نمایندگان مجلس با بررسی دقیق خروجی نهایی را به نفع مردم رقم خواهند زد.آنهایی که فکر می‌کنند این‌بار هم می‌توانند پشت درهای بسته و در جمع‌های غیرشفاف این قدم بزرگ دولت و مجلس را که به نفع مردم است خراب کنند سخت در اشتباهند.»


ایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، اواخر فروردین ماه امسال از سوی وزارت صمت به هیأت‌ وزیران ارسال و پس از تأیید هیأت دولت، امروز – پنجشنبه‌ هفتم اردیبهشت‌ – به‌طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

این لایحه برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو و با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو از طریق آزادسازی واردات خودروهای کارکرده که قیمت آن‌ها کمتر از خودروهای نوست، تدوین شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر