شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 84359
تاریخ انتشار: 03 ارديبهشت 1402 19:36
سیاهکلی در واکنش به اظهارات یک نماینده مبنی بر منتفی خواندن استیضاخ وزیر صمت واکنش نشان داده و گفته است: اتفاقا رهبر انقلاب از مجلس می خواهد که حقوق مردم استیفا شود و استیضاح وزیر در این خصوص لازم است.
به گزارش راه امروز: نزدیک به یک سال از کلید خوردن استیضاح وزیر صمت می‌گذرد، استیضاحی که اگر چه امضاهای آن به‌حد نصاب رسیده بود، ولی در راستای همان یک‌دست بودن مجلس و دولت با وساطت رئیس مجلس نمایندگان دوماه به فاطمی امین فرصت دادند تا با انجام اصلاحات ساختاری زمینه را برای ادامه حضور خود فراهم سازد. 

فاطمی امین خوش شانس بود و موعد دوماهه با ناآرامی‌های اواخر شهریور مقارن شد. پس از پایان ناآرامی‌ها، مجددا به‌صورت پراکنده حرف و حدیث‌های استیضاح وی به‌گوش می‌رسید که هیچ کدام به نتیجه نرسید. برخی هیات رئیسه را مسئول می‌دانستند. می‌گفتند هیات رئیسه با عدم اعلام وصول استیضاح‌ها، اهمال‌کاری می‌کند و دلیل آن را نیز رایزنی و لابی‌گری وزیر با نمایندگان ذکر می‌کردند.

نمایندگان طی روزهای گذشته مجددا استیضاح وزیر صمت را مطرح کردند و با حدود ۴۵ امضاء اعلام وصول آن را از هیات رئیسه گرفتند. 

حال اما کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مورد استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان رهبری در عید فطر مبنی بر همکاری قوای سه گانه عنوان کرده که استیضاح وزیر صمت منتفی است.


از آنسو، لطف الله سیاهکلی در واکنش به اظهارات یک نماینده مبنی بر منتفی خواندن استیضاخ وزیر صمت واکنش نشان داده و گفته است: اتفاقا رهبر انقلاب از مجلس می خواهد که حقوق مردم استیفا شود و استیضاح وزیر در این خصوص لازم است.

او تاکید کرده: استیضاح وزیر صمت منتفی نشده و این صرفا استنباط شخصی یک نماینده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر