چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: 83676
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1401 00:00
در این شماره «بازار پول» بخوانید:

«نردبان توسعه»

شماره جدید «بازار پول» با عنوان«نردبان توسعه» منتشر شد.

به گزارش راه امروز: «بازار پول» با عنوان «نردبان توسعه» منتشر شد. این نشریه اقتصادی در شماره جدید، ضمن پرداختن به مهم ترین مسئله مهم روز اقتصاد ایران ازجمله تورم، کسب وکارها، تجارت خارجی و... به تشریح دلایل عدم دست یابی به توسعه درگفت وگو با تحلیلگران پرداخته است.

برجلد ماهنامه «بازار پول» آمده است:

«نردبان توسعه»
توسعه یک خواست دیرینه است و‌ جامعه‌ ایرانی در اینکه توسعه می‌خواهد یکصداست؛ اما وقتی سخن از چیستی و چگونگی به میان می‌آید، تکثر و اختلاف‌نظرها هویدا می‌شود. اگر توسعه همانند نردبانی باشد که کشورها آرام‌ آرام از آن بالا می‌روند تا به سطحی مشابه با بهترین کشورهای جهان برسند، ثبات‌ اقتصاد کلان بستر تداوم حرکت کشورها است؛ مسیری که آن را «نردبان توسعه» نام نهاده‌اند. اما دلیل عدم توسعه یافتگی ایران چیست؟ تحلیلگران می گویند: چون ایران در بند بی‌‌‌ثباتی گرفتار شده‌‌‌، پایه‌‌‌های اقتصاد برای صعود از نردبان توسعه نابود شده وسیاستگذار هم عمدتا به دلیل عدم‌رعایت توالی سیاستگذاری ناکام مانده است. همین عوامل سبب زمین گیر شدن برنامه های  توسعه در کشور شده است. اقتصاددان می گویند: در گام نخست باید تغییرات اساسیِ توسعه گرا در نظام ارزشی و بینشی حاکمیت و در نظام انتصاب و انتخاب مدیران و کارکنان رخ دهد.

این نشریه در عناوین دیگری چون «چشم‌‌انداز اقتصاد جهان تا 2024، دو سناریو برای اقتصاد ایران در 1402، پیش بینی بازارها در سال آتی، خطر ارز رانتی، موتور پرشتاب تورم موتور تورم ساز خاموش می شود؟، نمای تورم در استان ها، برآورد عدد تورم در پایان سال، کارکرد اتاق ها در دوران اقتصاد تحریمی، ماموریت اصلی «اتاق دهم»، سه مامور یت در پارلمان اقتصادی، دولت‌ها اتاق را جدی نمی‌گیرند، ناقوس رکود کسب وکارها، بازار خودرو چگونه آرام می گیرد؟ و سقوط صادرات» پرداخته است. 

تازه‌ترین شماره ماهنامه «بازار پول» در 52 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.


برای دریافت ماهنامه در لینک زیر کلیک کنید

ماهنامه اقتصادی «بازار پول»
برچسب ها: بازار پول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر