يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 83536
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1401 12:06
خریداران دست نگه داشته اند ومنتظر ثبات بازار ارز هستند

ریزش شدید قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودرو از نیمه اسفند با شروع روند کاهش نرخ ارز، کاهشی شد اما روز گذشته و به‌دنبال توافق ایران و عربستان برای عادی‌سازی‌ روابط، شتاب کاهش نرخ دلار بیشتر شد
خریداران معمولا ترجیح می‌دهند تا زمانی که قیمت ارز به ثباتی چند روزه نرسد خریدی انجام ندهند

تغییری که در بازار خودرو به کاهش چشمگیر قیمت تمام خودروها انجامید.

 مقایسه تغییرات قیمت خودرو در فاصله بین جمعه ۱۹ اسفند تا شنبه ۲۰ اسفند نشان می‌دهد قیمت خودروهای پرفروش مثل گروه پژو و همچنین انواع پراید و تیبا تا ۸درصد و قیمت خودروهای گران‌قیمت‌تر در برخی موارد بیش از ۱۰درصد پایین آمد.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درباره دلایل این کاهش قیمت به همشهری گفت: خودرو در ایران با توجه به محدودیت عرضه تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و کوچک‌ترین نوسان نرخ ارز بر قیمت آن تأثیر دارد.

 به‌گفته او در روزهای اخیر قیمت تمام خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی بین ۸ تا ۱۵درصد کاهش یافته و ۲۰۶تیپ۲و پژو پارس به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروهای بازار ۵۰میلیون تومان ارزان شده‌اند.

تیبا و کوییک هم بین ۳۰ تا ۴۵میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و افت قیمت در خودروهای مونتاژی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰میلیون تومان بوده است.

موتمنی، بازار خودرو را تا پایان سال بدون تغییر پیش‌بینی کرد و گفت: این هفته عملا آخرین هفته سال در بازار خودرو محسوب می‌شود و بعید است هفته آینده تغییری را در این بازار شاهد باشیم اما در حال حاضر نیز با توجه به اینکه تغییرات نرخ ارز لحظه‌ای است خریداری در بازار وجود ندارد.

به‌گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، خریداران معمولا ترجیح می‌دهند تا زمانی که قیمت ارز به ثباتی چند روزه نرسد خریدی انجام ندهند چون احتمال ریزش بیشتر قیمت ارز وجود دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر