جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 83499
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1401 12:30
در آوردگاه انتخابات دهم کدام طیف پیروز میدان خواهد بود؟

دوگانه شافعی - خوانساری/صف آرایی مقابل «ائتلاف فردا»

در بزنگاه حذف آل اسحاق از لیست ائتلاف فردا، سه گانه پورفلاح ، عبدالهیان و جمیلی دست بکار شدند و با صرف انرژی زیادی مجموعه ای از اضداد را در قالب ائتلاف اتاق شفاف گرد هم جمع کردند.

به گزارش راه امروز - معصومه فریادرس: اخبار پشت پرده انتخابات پارلمان بخش خصوصی نشان از این دارد که سه نام عجیب در فهرست ائتلاف اتاق شفاف، شفافیت آن را به چالش می کشد: احمد پورفلاح، ارشدترین مشاور غلامحسین شافعی، رییس فعلی اتاق ایران و علی عبدالهیان عضو قدیمی حزب موئتلفه و از منتسبان و نزدیکان وی!

البته در این روزها باید نام ابراهیم جمیلی را هم به عنوان یار قدیمی و لابی من نزدیک به رییس مشهدی اتاق اضافه کرد. فراموش نکنید که ابراهیم جمیلی همان کسی است که در انتخابات سال گذشته اتاق مشترک در قامت رییس مجمع، تمام هنرش را برای درآوردن اسم حریری از صندوق به کار بست.

این سه نام که به تازگی به مثلث حریری- حسینی- بهزادیان، اضافه شده اند، شائبه دوگانه خوانساری- شافعی را  در این دوره از انتخابات تشدید می کند‌.

با ‌کنار ماندن خوانساری از انتخابات دوره دهم، به نظر می رسد که اجماعی نانوشته میان شاخص ترین منتقدان اتاق ایران و رییس فعلی ان در حال شکل گرفتن است.

براساس اخباری که از سوی برخی گروه های تلگرامی فعال در حوزه انتخابات اتاق منتشر شده تلاش سخنگوی این ائتلاف  برای انتقاد از هیات رییسه اتاق ایران به جای انتقادهای گذشته از شافعی، سلب مسئولیت از وی به بهانه یکدست بودن هیات رییسه فعلی علیه شافعی و شائبه هایی از این دست که  رییس اتاق ایران در  اداره آن نقشی نداشته است، حاکی از  پررنگ بودن نیمه تاریک ائتلافی است که به جای اصول و مرام و برنامه، حول یک دشمن‌ مشترک شکل گرفته است!

این شائبه وقتی پر رنگ تر میشود که تحلیلگران به جلسات شافعی با بسیاری از صاحبان بنگاه های بزرگ در ماه های گذشته نگاه می کنند.

همچنین اخبار پشت پرده حاکی از این است، از ابتدای پاییز امسال  با محوریت پورفلاح، شافعی جلسات متعدد و ادواری با افراد صاحب نامی مانند غلامعلی سلیمانی(کاله)، مرتضی سلیمانی(زر ماکارون )، فضلی ( گلرنگ)، فردوس (ماموت)، قدسی( دلپذیر) و… با موضوعیت تشکیل یک ائتلاف از کارآفرینان برای تصاحب اتاق و صف بندی در مقابل خوانساری برگزار کرد.

هرچند هیچکدام از این بزرگان تمایل یا رغبتی برای کاندیداتوری و تشکیل گروه در مقابل خوانساری نشان ندادند، اما این عدم موفقیت باعث نشد که شافعی کوتاه بیاید.

در بزنگاه حذف آل اسحاق از لیست ائتلاف فردا، سه گانه پورفلاح ، عبدالهیان و جمیلی دست بکار شدند و با صرف انرژی زیادی مجموعه ای از اضداد را در قالب ائتلاف اتاق شفاف گرد هم جمع کردند.

به نظر باید همه تا ساعات پایانی شنبه ۲۰ اسفند ماه صبر کنند تا ببینند در این آوردگاه خوانساری پیروز میدان خواهد بود یا شافعی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر