دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 83485
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1401 23:28
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی در گرو توسعه دیپلماسی گمرکی است، گفت: پتروشیمی‌ها در صادرات کشور پیشتاز هستند.

 محمد رضوانی در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات و اقدامات ویژه ای در گمرک جمهوری اسلامی ایران برای افزایش حداکثری در سرعت تشریفات گمرکی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: ارائه خدمات ویژه در قالب فعالان اقتصادی مجاز (AEO)، موافقت با انتقال کالا به انبارهای اختصاصی، اخذ ضمانت نامه بانکی، افزایش سرعت کار و ۲۴ ساعته کردن فعالیت برخی از گمرکات از اهم مواردی است که در سال آینده در جهت تسهیل گری و روان سازی تشریفات گمرکی با سرعت بیشتری در دستور کار گمرک ایران قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به آخرین وضعیت آمار تجارت خارجی کشور بیان کرد: محصولات پتروشیمی از حیث ارزش کالا، ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌فر گفت: توسعه دیپلماسی اقتصادی و گمرکی از اولویت‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال آتی خواهد بود.  در این راستا ارتباط موثر دو جانبه با کشورهای همسایه و همچنین حضور موثر در مجامع بین المللی با هدف اثرگذاری و اعتلای جایگاه گمرک جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: به واسطه قدمت حضور ایران در سازمان جهانی گمرک و تجربه چند دهه ای گمرک، ما را مصمم کرده است که با برنامه ریزی مدون نقش موثر در مجامع جهانی مرتبط با گمرک داشته باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر