سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 83396
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1401 23:40
تازه ترین اخبار از دهمین دوره از انتخابات اتاق های سراسر کشور؛

چند نکته درباره لیست ائتلاف‌ برای فردا/ «آل‌اسحاق» سرلیست ایستاد

همانطور که پیش‌بینی می‌شد و #اتاقینو نیز پیشتر خبر داده بود، #یحیی_آل‌اسحاق در لیست ائتلاف‌برای‌فردا قرار گرفته‌است. در صورت راه‌یابی آل‌اسحاق به هیأت نمایندگان دوره دهم، او گزینه اصلی این گروه برای ریاست اتاق تهران است.
به گزارش راه امروز: پیگیری‌ها از لیست‌های نهایی دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران حاکی از این است که  یحیی آل‌اسحاق در سرلیست انتخاباتی گروه ائتلاف برای فردا قرار گرفته و این گروه، لیست ۴۰ نفره نمایندگان خود در انتخابات ۲۰ اسفند را نهایی کرده‌است.
 
همانطور که پیشتر هم عنوان شد، مسعود خوانساری که در دوره قبل انتخابات اتاق تهران به عنوان سرلیست این طیف به عنوان رئیس اتاق تهران انتخاب شد، در ایندوره از انتخابات غایب است.  اما علاوه بر خوانساری، «سیده فاطمه مقیمی» دیگر عضو ائتلاف‌برای‌فردا و از اعضای هیات رئیسه اتاق تهران در دوره نهم نیز، به سد انجمن نظارت برخورد و او هم نتوانست در این دوره به جمع نامزدهای انتخابات اتاق تهران راه یابد و یکی دیگر از غایبان بزرگ دوره دهم است.

به این ترتیب، هیچ‌یک از اعضای هیات رئیسه اتاق تهران دوره نهم، در انتخابات پیش‌رو حضور ندارند.

 لیست ائتلاف‌برای‌فردا برای انتخابات اتاق تهران، هیچ نماینده‌ای از بخش حمل‌و‌نقل ندارد، در حالی که این گروه تلاش کرده‌است نمایندگانی از سایر بخش‌های اقتصادی را گردهم بیاورد. تنها نماینده بخش حمل‌نقل در این گروه، سیده فاطمه مقیمی بود که در دوره قبل و پس از مسعود خوانساری، دومین رای انتخابات در تهران و سراسر کشور را به‌دست آورده بود. حال در این دوره، گروه ائتلاف‌برای‌فردا احتمالا رأی بخش بزرگی از حمل‌ونقلی‌ها و البته بانوان بازرگان را نخواهد داشت.

ائتلاف‌برای‌فردا در انتخابات دوره دهم، نیمی از اعضای قدیمی خود را از دست داده‌است و ۲۰ چهره جدید به این گروه اضافه شدند.

به‌نظر می‌رسد ائتلاف‌برای‌فردا در این دوره، با افزودن فعالان اقتصادی از صنف پیمانکاران ساختمانی و همینطور فعالان اقتصاد دیجیتال و استارت‌آپ‌ها به گروه خود، روی آرای دارندگان کارت عضویت و بازرگانی از این دو بخش حساب ویژه‌ای باز کرده‌است.

حال با توجه به اینکه نامزدهای با رای بالقوه، در فهرست تایید صلاحیت شدگان انتخابات اتاق تهران به چشم می خورند، رقبای ائتلاف‌ برای‌ فردا این شانس را دارند با جذب این افراد، ائتلاف‌برای‌فردا را در کسب حداکثری کرسی‌های هیات نمایندگان دوره دهم اتاق تهران با چالش جدی مواجه کنند.

در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی نیز به مانند ادوار گذشته، نام و نشانی از نامزدی بنگاه‌های صاحب‌نام و بزرگ چندان دیده نمی‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر