جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 83358
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1401 08:41
انصاری نائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه توسعه کشور و بهبود معیشت مردم از کانال بخش خصوصی اتفاق می افتد، گفت: دولتمردان اگر می‌خواهند معیشت مردم بهتر شود، باید به بخش خصوصی که مدیران اقتصادی کشور هستند، رجوع کنند.

به گزارش راه امروز: محمدرضا انصاری نائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه در ایندوره از انتخابات اتاق شرکت نکرده، به «راه امروز» گفت: در دوره جدید انتخابات شرکت‌ نکرده‌ام؛ اما کارکرد 8 سال اخیر اتاق را تایید می کنم و معتقدم در حد ظرفیتی که داشته وحتی بیشتر از آن کار و خدمت کرده؛ فهرست این خدمات هم در جلسه هیات نمایندگان گزارش شده‌ و باعث افتخار است؛ گرچه نقشی در آنچه که اتاق در تهران انجام داده نداشتم.

او درباره  عدم حضورش عنوان کرد: دلیلی که  در انتخابات دوره جدید ثبت‌نام‌ نکردم، این است که فکر می کنم برای خدمت به اقتصاد حضورم در بخش‌های دیگری اثربخش تر باشد. 

انصاری در پاسخ به اینکه آیا به نظرتان جایگاه اتاق در چند سال اخیربه دلیل مداخله های بخش دولتی تضعیف شده است، اینطور توضیح داد: همیشه در بین افراد و سازمان‌ها خاصیت انحصارطلبی وجود دارد، افراد عموما ترجیح می دهد، که با کسی مشورت نکنند. این درحالی است که اتاق طرف مشورت است؛ اما هنگام تصمیم‌گیری به جای مشورت کردن با بدنه بخش خصوصی دولت ها به تنهایی تصمیم می‌گیرند که در نتیجه ممکن است اشتباهاتی هم صورت بگیرد. 

نائب رئیس اتاق ایران افزود: جدا شدن ارکان مختلف حاکمیت از اتاق و عدم مشورت با اتاق در بسیاری موارد لطمه زده، در مواردی تصمیماتی در سطح کلان اقتصادی گرفته شده  که مورد تایید اتاق نبوده و آثار مثبتی هم نداشته؛ الان هم این اتفاقات ادامه دارد و حتی تشدیدتر هم می‌شود؛ توصیه ما به مقامات دلسوز حاکمیت این است که با کسی که در میدان مشغول کار وفعالیت هستند، مشورت کنند؛ مشورت موجب بالا رفتن احتمال تحقق تصمیمات درست می‌شود.

اتاق مجمع فعالان اقتصادی است

انصاری در پاسخ به اینکه کارکرد اتاق خصوصا در شرایطی که اقتصاد ایران در دوران تحریمی به سر می برد؛ چه باید باشد، گفت: مهم‌ترین حوزه‌ای که اتاق باید ورود کند، موارد اقتصاد کلان است؛ اتاق باید در محورهای اصلی زیربنایی اقتصاد کلان حضور داشته باشد و اظهار نظر کند وسعی کند که به بخش دولتی مشورت دهد. از طریق  رسانه‌ها و ابزاری که در اختیار دارد نظرش را اعلام کند، این اقدام ممکن است موجب تعدیل و اصلاح تصمیمات بعضا اشتباه شود و نهایتا  بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد. چراکه اتاق مجمع فعالان اقتصادی است. 

به گفته او، توسعه کشور و بهبود معیشت مردم از کانال بخش خصوصی اتفاق می افتد، دولتمردان اگر می‌خواهند معیشت مردم بهتر شود، باید به بخش خصوصی که مدیران اقتصادی کشور هستند، رجوع کنند.

انصاری ادامه داد: اینها کسانی هستند که می‌توانند از استعداد ۸۵ میلیون نفری برای توسعه اقتصادی کشور بهره بگیرند؛ اگر آنها را کنار بگذارید و با آنها مشورت نکنید و به تقویتشان نپردازید،  یعنی معیشت مردم را نادیده گرفته اید. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر